Avatar PBFB Kouwenberg

PBFB Kouwenberg

Dag 5 en 6: Ucluelet

Bericht - 20 juli 2019 om 01:38 uur

Dag 5 vertrekken we van Nainamo naar Ucluelet. Het ontkoppelen van de camper kreeg een avontuurlijk tintje. Niet alleen Finn hielp Peter, ook een zwerm wespen bemoeide zich ermee. Het resultaat: beiden paar keer gestoken en paniek in de camper, waar Boaz van schrik onder de dekens verstopte (want vorig jaar dezelfde ervaring met een wespennest had…). De jongens zijn niet van plan zich deze vakantie nog buiten de camper te vertonen, laten ze weten. Hopelijk valt dat mee.
De Nederlandse playlist van Spotify begeleidt ons op weg naar het meest westelijke puntje van Canada, terwijl de gemoederen langzaam tot rust komen. Bij de eerste stop is het ‘goede voornemen’ (...)

dag 3 en 4: Victoria en Nanaimoi

Bericht - 18 juli 2019 om 18:05 uur

Dag 3 en 4: Victoria en Nanaimo

Na een goede nacht (wakker om 6 uur ipv 4 uur: het gaat de goede kant op!) en een vroeg ontbijt, bellen we om 8.30 naar het kantoor voor informatie over onze walvistoer. Moest eigenlijk gisteren, maar waren 5 minuten te laat: het kantoor bleek al gesloten… Gelukkig waren we zo goed als klaar, want binnen het moment van bellen en 9 uur konden we opgehaald worden door een shuttle die ons naar de boot bracht. Met zo’n 40 anderen gingen we aan boord. ‘Gelukkig’ bleek het bovendek (buiten) al vol te zijn: wij waren genoodzaakt beneden (binnen) te zitten. Nadat we (...)

Dag 1 en 2: vertrek naar en aankomst in Vancouver

Bericht - 16 juli 2019 om 06:07 uur

Strak op tijd verschijnt de taxi voor de deur die ons in no time naar Schiphol brengt. De incheckprocedure gaat snel en na wat laatste inkopen start ons avontuur naar west Canada. Ook de tussenstop in Londen Heathrow gaat opvallend soepel (we hoorden wat horrorverhalen over die enorme luchthaven) We hadden al een vermoeden maar inderdaad, de reis van Londen naar Vancouver geschiedt in de A380, de grootste vliegreus die er bestaat. Altijd een beetje jaloers naar boven gekeken als ie over kwam maar eenmaal aan boord en 'airborne' dan is het gewoon een vliegtuig. Wel fonkelnieuw allemaal. Na (...)