Avatar PBFB Kouwenberg

PBFB Kouwenberg

Dag 26,27 en 28: Fort Myers

Bericht - 11 augustus 2019 om 22:57 uur

Florida laatste dagen (dag 26-27-28) De laatste schrijfdag alweer. Bouke is de koffers al op deskundige wijze aan het inpakken. De jongens turen op hun scherm en ik zit aan het zwembad een beetje uit te zweten na een rondje hardlopen. Het ging goed, d.w.z. mijn gewrichten en spieren lieten mij niet in de steek. Benauwd was het wel.

Eergisteren hadden we het plan opgevat weer naar het strand van Fort Myers beach te gaan. Ook de familie Bus zouden we daar treffen. Het weer was immers goed, zonnig en op de achtergrond wat wolken. Nu is het hier in Florida zomer en dat betekent dat je nog (...)

Dag 24 en 25: Fort Myers

Bericht - 08 augustus 2019 om 16:59 uur

Dag 24. De vakantiewoning in de compound is prachtig, het is een soort villa en heeft een eigen zwembad. En eindelijk weer eens in een normaal bed gelegen. 3 weken in een camper en een paar dagen smalle twinbedden gaan je niet in je kouwe kleren zitten. Ons bed is bijna 2 meter breed en ook de jongens vinden dat ze een comfortabel bed hebben. In de ochtend is het 28 graden en dat loopt op tot zo’n 33 graden. Boaz heeft het meeste slaap in te halen. Zodra hij wakker is loopt hij linea recta naar het zwembad en neemt een duik. Finn ligt er (...)

Dag 21, 22 en 23: Banff > Calgary > Orlando (voornamelijk reisdagen)

Bericht - 06 augustus 2019 om 04:17 uur

Het is zaterdag 3 augustus en vandaag brengen we de camper terug in Calgary. We doen rustig aan en besluiten om de koffers op de parkeerplaats bij de eerstvolgende Starbucks bij Calgary in te pakken. Zo geven we Finn de gelegenheid in ieder geval de 2e helft van de eerste competitiewedstrijd van Ajax te kijken. Jaja, prioriteiten he…?! Rond 14 uur leveren we onze mobilehome in en nemen een taxi naar het hotel op de luchthaven. De dame van het RV bedrijf drukt Peter nog op het hart dat de rit maximaal $35 mag kosten. Maar daar denkt de chauffeur anders over: dat is naar de luchthaven (...)

Dag 20: Banff en Banff NP

Bericht - 03 augustus 2019 om 20:41 uur

Alweer de laatste volle dag in het bezit van de camper. Het is een rommelig nachtje geweest. Boaz lag bij Bouke in het bovenste bed boven het bestuurdersgedeelte. Dat is al niet heel ruim, al heeft Boaz daar weinig van gemerkt. Finn in het tweepersoonsbed waar hij normaliter met Boaz ligt en ik in het eenpersoons middengedeelte, waar je niet helemaal je benen kunt strekken. ’s Nachts is het hier aardedonker en muisstil maar toch niet helemaal geluidloos: dat heeft alles te maken met de goederentreinen die door west Canada rijden, dat gaat 24/7 door. Die treinen zijn hier niet alleen zo’n 2 a 3 kilometer lang, (...)

Dag 18 en 19: vNordegg en Banff NP

Bericht - 02 augustus 2019 om 21:57 uur

Niemand die vannacht echt goed geslapen heeft. Het was ook koud in Jasper, zeker ’s nachts. Enigszins brak staan Bouke en ik op. Finn is ook net op en Boaz slaapt zoals gebruikelijk lekker lang door. We maken alles klaar voor vertrek naar de volgende bestemming en dat is Nordegg. We rijden over de Highway 93 south, ook wel bekend als de ‘Icefields Parkway’. Icefield is de Engelse vertaling voor gletsjer en al snel zien we waarom: langs onze (vrijwel verlaten) weg doemen de bergen hoger en hoger op met hier en daar een witte top. De eerste bestemming vandaag is zo’n anderhalf uur van Jasper gelegen. (...)

Dag 15, 16 en 17: Clearwater en Jasper NP

Bericht - 31 juli 2019 om 01:42 uur

We hoeven ons vanochtend niet te haasten, want we blijven nog een nacht in Clearwater. Wel zo lekker. Na een relatief laat ontbijt besluiten we het nabijgelegen Wells Gray Provincial Park te bezoeken. Peter denkt te weten waar we heen moeten en anders leiden de borden ons vast wel. Helaas komen we er na een kleine 30 kilometer achter dat we de afslag hebben gemist… Ieder nadeel heeft z’n voordeel, want vlak voor de afslag die we wél moeten hebben, rent op zo’n 20 meter voor ons een gitzwarte beer soepel als een hond de weg over. Dat hadden we anders mooi gemist ;p. Na een paar kilometer de (...)

Dag 13 en 14: Lillooet en Clearwater

Bericht - 28 juli 2019 om 19:26 uur

De dag begint stralend. Tijd om de plannen van de dag ervoor te verwezenlijken. 10.20 uur. Weer met enige moeite zien we de camper in het drukke Whistler kwijt te raken. Met wat 5-en en 6-en wisselen we ons voucher voor de peak2peak gondola in. We nemen plaats in een skigondel naar Whistler Mountain. De rit ernaar toe duurt maar liefst 25 minuten! Gelukkig hebben we twee uiterst praatgrage Canadezen als gezelschap zodat we al keuvelend over o.a. haar hoogtevrees, hun woonplaats Ontario en onze Nederlandse DJ’s de top bereiken, waarna we afscheid nemen. Zeker 3,5 km hoger en 10 graden koeler genieten we van het dak (...)

Dag 11 en 12: Sechelt en Whistler

Bericht - 26 juli 2019 om 05:48 uur

Woensdag, dag 11 en de 1e dag van de 2e helft van onze camperreis. We staan redelijk op tijd op. Omdat de overtocht van vandaag niet te reserveren is, willen we op tijd bij de pont zijn om zeker te zijn van een plekje. De wachttijd van 1,5 uur weten de jongens te doden met de gedownloade Netflix series en Peter en ik met het nabellen van een gereserveerd tochtje morgen en het reserveren van de overtocht van morgen. Vooral het laatste vergt nogal geduld van Peter en gaat niet helemaal vlekkeloos. Van de telefoniste naar een bandje en weer terug omdat de geautomatiseerde man de Visa (...)

Dag 9 en 10: Powell River

Bericht - 24 juli 2019 om 20:21 uur

Het slaapt heerlijk zo tussen de hoge, groene bomen en het geluid van het beekje op de achtergrond. Na het ontbijt wordt alles weer in gereedheid gebracht voor de volgende rit: Powell River, onze eerste locatie op het vasteland. Eerst even capuchino en een milkshake bij de gele M (Wifi!) en daarna een bezoek aan de Elk Falls provincial park, een mooi natuurgebied met…..Falls, watervallen dus . Een veel groter en woester exemplaar dan die in Qualicum, prachtig. We zijn niet de enigen die het schouwspel bewonderen, het is ook echt de moeite waard dit natuurspektakel te bekijken! We wagen ons ook nog over de beweeglijke hangbrug. (...)

Dag 7 en 8: Campbell River

Bericht - 22 juli 2019 om 19:30 uur

Peter loopt in alle vroegte een rondje hard en ontdekt een mooi sportveld (gras!) met doeltjes, waar we na het ontbijt en het afkoppelen van de camper even langsrijden voor een potje voetbal. Daarna rijden we door naar de volgende bestemming. Het wordt een lange rit vandaag, maar onderweg plannen we wat stops in. De eerste is een liquidstore (irritant genoeg verkopen supermarkten alleen alcoholvrije dranken) en supermarkt. Bij de oever van een groot meer stoppen we voor de lunch, waarna we nog een klein stukje doorrijden naar een kaasboerderij (Little Qualicum Cheeseworks in Parksville). Leuk om even rond te kijken, ijsje te eten / cappuccino te drinken (...)