Avatar Jenti Lof

Jenti Lof

Momenteel is jenti bezig met de reis Klinische stage Curacao. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van jenti

Blijf op de hoogte van de reisblog van jenti door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Een lange week

Bericht - 30 november 2018 om 12:35 uur

Afgelopen week ging erg langzaam voorbij. Dinsdag heb ik voor het eerst stof gezogen, was ook wel een beetje nodig, maar door de ventilator merk je er toch minder van, net als de allergie die me normaal wel wakker schud om weer is schoon te maken. Daarnaast heb ik nog steeds geen macdonalds gegeten. Net als broccoli, ik schaam me diep... wel eet ik elke dag ongeveer 200 gram roerbak groente, dus opzich niet verkeerd bezig volgensmij. Wel merk ik dat mijn eten vooral bestaat uit rijst of pasta met kipfilet. Dus tips voor maaltijden die 3 dagen bewaard (...)

Een volle week

Bericht - 19 november 2018 om 19:02 uur

Met de start van week 11 heeft xich een grote verandering voorgedaan wat betreft de bus: de bus is een week lang dik op tijd geweest (10 voor 7) hierdoor ontliep ik de spits en was ik in 12 minuten!!! Al op werk! Hierdoor kon ik heerlijk genieten van een banaan ontbijtje en wakker worden met het nederlandse nieuws. Stage is niets veranderd, weinig te doen en bestellingen die mislopen. Gelukkig weer veel kunnen doen voor mijn verslag en opdracht maar vorige week was toch wel even een dieptepunt in mijn stage. Verder wel erg leuke bevindingen gedaan in (...)

Op de helft in een typisch studentenhuis

Bericht - 13 november 2018 om 22:50 uur

Tot een paar weken geleden leek ons huis toch wel erg netjes. Met maar 9 bewoners en veel ruimte en een schoonmaker was het huis erg schoon, met uizondering van de gootsteen waar iedereen zijn vaat in dumpte. Eens in de anderhalve week werd het iemand in het huis te gek en werd de hele keuken weer opgeruimd. Helaas heeft er wel een verandering plaats gevonden. Tegenwoordig lopen de maden over het bestek, de kakkerlakken over het aanrecht en zit er overal schimmel (met uitzondering van mijn kamer gelukkig!) en liggen er kledingstukken door het hele uis. Zo te (...)

Geluksmomentjes van deze week

Bericht - 07 november 2018 om 04:17 uur

Deze week gaat zeer langzaam voorbij. Het is stil op het lab, en veel is er niet te doen. Wel heb ik de verantwoordelijkheid gekregen elke ochtend het eerste uur alleen het lab te openen en de eerste werkzaamheden (opstarten, platen bekijken, maldi/vitek inzetten, stickers verwijderen van de monsters) te verrichten. Dit geeft mij wel het idee dat dit bedrijf veel vertrouwen in mij heeft, waardoor ik weer weet dat ik goed bezig ben. Doordat het zo rustig is, heb ik veel voor school kunnen doen de afgelopen week tot op heden. De opdrachten en mijn verslag krijgen echt (...)

Twee voorbij gevolgen weken

Bericht - 31 oktober 2018 om 03:09 uur

8 weken zijn voorbij en de tijd vliegt! Week 7 bestond voornamelijk uit regen. Vooral de dinsdag was een ramp. Natuurlijk was ik mijn avocado paraplu vergeten. Ik moet nog 200 meter lopen naar de bushalte en het begint keihard te regenen. Na 100 meter geef ik het rennen op, ik ben toch al kletsnat. Door de kou was zelfs de airco op werk in de kantine even uitgezet. Na werk neem ik de bus naar salinja en loop nog ongeveer een kleine kilometer naar de sportschool. Helaas begon het weer te regenen, dus opnieuw drijf nat. De dag (...)

Regen regen regen en nog eens regen

Bericht - 14 oktober 2018 om 05:12 uur

Week 6 van mijn verblijf op curacao is bijna op zijn eind, en dat betekent dat het eerste kwart er alweer op zit! Het gaat zooo snel! Deze week, maar eigenlijk ook afgelopen week heeft het typisch nederlands geregend, wat overgens vrij abormaal is hier. Normaal regent het hier 3 minuten keihard, maar de afgelopen weken, en vooral de afgelopen week heeft het bijna de hele dag keihard geregend. Wanneer het in Curacao regent, kun je eigenlijk bijna niets doen. In nederland blijven we gewoon voetballen, gaan we met keiharde regen op de fiets naar ik weet niet waar (...)

Mijn eerste verdiende guldens

Bericht - 03 oktober 2018 om 04:30 uur

De weken lijken wel om te vliegen hier. Het werken gaat lekker, vind het nog steeds leuk en leer veel. Helaas vertrekt mijn nederlandse stagebegeleider naar Aruba, dus krijg ik binnenkort een nieuwe stagebegeleider. Deze persoon in kwestie staat ook dagelijks op het lab, dus het is geen onbekende. Wel is deze persoon afkomstig van Curacao, dus over 4 weken zit ik vrijwel geheel tussen de antilliaanse gesprekken. Door het snelle vertrek van mijn stagebegeleider worden mij nu van allerlei taken geleerd zodat ik over een paar weken bijna volledig zelfstandig op het lab kan werken. Hoewel het vertrek (...)

Werken werken werken strand strand feest

Bericht - 26 september 2018 om 13:32 uur

Deze week is week 4 ingegaan, en daarmee ben ik nu langer dan ooit weg van huis. Anderhalve week geleden ben ik met iedereen die stage loopt via wereldstage (de mensen die alles rond mijn stage hebben geregeld zoals vergunningen enzo) wezen snorkelen bij tugboat en suppen wat ik al ontzettend lang wilde doen. Ik blijf het maar zeggen, maar alle wateren hier zijn zo ontzettend mooi! Die dag was er amper wind en daardoor ontzettend warm. Gelukkig is de warme periode zonder wind (vorige week toen de orkaan langs kwam) voorbij en loop ik weer prima met zwarte (...)

Heimwee??

Bericht - 13 september 2018 om 03:49 uur

Ookal is zit ik nog amper 2 weken op Curacao, het voelt als maanden. Of ik heimwee heb? Nee, absoluut niet, sorry pap, mam, shiru, ik mis jullie totaal niet. Er zijn echter wel een paar dingen die ik lichtelijk mis, of die hier anders gaan dan in Nederland: de voor en nadelen van dit eiland: Numero uno: het OV! Op dit eiland gaan geen treinen, maar wel bussen. De bussen hebben wel tijden waarop ze moeten rijden, maar alles gaat hier erg rustig, dus de bus kan zo 20 min later zijn. Samenvattend: je weet nooit wanneer de bus (...)

Met je dikke vest aan op Curacao

Bericht - 08 september 2018 om 00:37 uur

Mijn eerste week op Curacao en mijn eerste week stage zijn voorbij. Het was even wennen hoe dit eiland, en vooral de bussen werken, maar na een week zeg je toch tegen iedereen bon dia/ tardi of nochi, en ben ik binnen 20 of 30 minuten op mijn werk. Er zijn grote bussen, die erg lijken op de connection uit nederland. Alleen moet je aan een koortje trekken om de bus te laten stoppen. Andere busjes zijn heel klein, van die bestelbusjes die lijken op ontvoeringsbusjes, maar die rijden wat sneller dan de grote bus. Ondertussen weet ik waar (...)