Avatar Jenti Lof

Jenti Lof

Momenteel is jenti bezig met de reis Klinische stage Curacao. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van jenti

Blijf op de hoogte van de reisblog van jenti door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Regen regen regen en nog eens regen

Bericht - 14 oktober 2018 om 05:12 uur

Week 6 van mijn verblijf op curacao is bijna op zijn eind, en dat betekent dat het eerste kwart er alweer op zit! Het gaat zooo snel! Deze week, maar eigenlijk ook afgelopen week heeft het typisch nederlands geregend, wat overgens vrij abormaal is hier. Normaal regent het hier 3 minuten keihard, maar de afgelopen weken, en vooral de afgelopen week heeft het bijna de hele dag keihard geregend. Wanneer het in Curacao regent, kun je eigenlijk bijna niets doen. In nederland blijven we gewoon voetballen, gaan we met keiharde regen op de fiets naar ik weet niet waar (...)

Mijn eerste verdiende guldens

Bericht - 03 oktober 2018 om 04:30 uur

De weken lijken wel om te vliegen hier. Het werken gaat lekker, vind het nog steeds leuk en leer veel. Helaas vertrekt mijn nederlandse stagebegeleider naar Aruba, dus krijg ik binnenkort een nieuwe stagebegeleider. Deze persoon in kwestie staat ook dagelijks op het lab, dus het is geen onbekende. Wel is deze persoon afkomstig van Curacao, dus over 4 weken zit ik vrijwel geheel tussen de antilliaanse gesprekken. Door het snelle vertrek van mijn stagebegeleider worden mij nu van allerlei taken geleerd zodat ik over een paar weken bijna volledig zelfstandig op het lab kan werken. Hoewel het vertrek (...)

Werken werken werken strand strand feest

Bericht - 26 september 2018 om 13:32 uur

Deze week is week 4 ingegaan, en daarmee ben ik nu langer dan ooit weg van huis. Anderhalve week geleden ben ik met iedereen die stage loopt via wereldstage (de mensen die alles rond mijn stage hebben geregeld zoals vergunningen enzo) wezen snorkelen bij tugboat en suppen wat ik al ontzettend lang wilde doen. Ik blijf het maar zeggen, maar alle wateren hier zijn zo ontzettend mooi! Die dag was er amper wind en daardoor ontzettend warm. Gelukkig is de warme periode zonder wind (vorige week toen de orkaan langs kwam) voorbij en loop ik weer prima met zwarte (...)

Heimwee??

Bericht - 13 september 2018 om 03:49 uur

Ookal is zit ik nog amper 2 weken op Curacao, het voelt als maanden. Of ik heimwee heb? Nee, absoluut niet, sorry pap, mam, shiru, ik mis jullie totaal niet. Er zijn echter wel een paar dingen die ik lichtelijk mis, of die hier anders gaan dan in Nederland: de voor en nadelen van dit eiland: Numero uno: het OV! Op dit eiland gaan geen treinen, maar wel bussen. De bussen hebben wel tijden waarop ze moeten rijden, maar alles gaat hier erg rustig, dus de bus kan zo 20 min later zijn. Samenvattend: je weet nooit wanneer de bus (...)

Met je dikke vest aan op Curacao

Bericht - 08 september 2018 om 00:37 uur

Mijn eerste week op Curacao en mijn eerste week stage zijn voorbij. Het was even wennen hoe dit eiland, en vooral de bussen werken, maar na een week zeg je toch tegen iedereen bon dia/ tardi of nochi, en ben ik binnen 20 of 30 minuten op mijn werk. Er zijn grote bussen, die erg lijken op de connection uit nederland. Alleen moet je aan een koortje trekken om de bus te laten stoppen. Andere busjes zijn heel klein, van die bestelbusjes die lijken op ontvoeringsbusjes, maar die rijden wat sneller dan de grote bus. Ondertussen weet ik waar (...)

Vliegende kakkerlakken, legers mieren en grote muggen

Bericht - 03 september 2018 om 17:30 uur

In de afgelopen 3 dagen hebben we een beetje het eiland verkend. Boodschappen gedaan, bus genomen, strand bekeken , huishouden regelen enz. Zaterdag het eerste strand bezocht, mooi wit strand, blauwe zee met heel veel vissen. Prachtig! Aan het strand lag de zanzibar, hier werd op zaterdag avond een feest gegeven waarbij de eerste helft zich bevond op het strand en de andere helft in een snikhete discotheek. Leuke muziek met hier en daar typische muziek uit Curacao. Die dag ook een auto geregeld waardoor wij ons nu vrijer over het eiland kunnen verplaatsen. Hier hebben we meteen gebruik (...)

Dag familie, hallo Curacao!

Bericht - 02 september 2018 om 15:58 uur

30 autgustus 2018

mijn wekker gaat om half 8 en ik weet eigenlijk niet meer wat ik vandaag zou gaan doen. Na een paar seconde besef ik me weer dat ik vandaag naar Curacao vertrek. Via de app hoor ik al verscheidene mensen die al in de file staan, en dus al richting schiphol zijn vertrokken. Omdat ik alles al netjes klaar heb staan en we in geen file terecht komen zijn we vrij vlot op schiphol waar we als compleet gezin nog even een drankje doen. Na ander half uur is het dan echt tijd om dag te zeggen (...)