Avatar Jennifer Koenen

Jennifer Koenen

Bryce Canyon

Geplaatst op 20 september 2019 om 00:57 uur

De negende dag van de vakantie is aangebroken! Vandaag staat ren volle dag Bryce Canyon op het programma.

15 september 2019
We vertrekken rond half negen richting Bryce Canyon. Ligt gelukkig lekker dichtbij ons hotel. We bezoeken eerst met zijn allen twee mooie uitzichtpunten waar we super mooie foto’s kunnen maken. Bij het laatste uitzichtpunt lopen we een stukje met zijn allen door Bryce Canyon. Aan het eind staat de bus op ons te wachten en kunnen we daar de laatste spulletjes pakken. Voor vandaag weer zelf lunch mee en op eigen gelegenheid terug naar het hotel vanmiddag. Zo heeft iedereen de tijd om net zo lang in Bryce door te brengen als iedereen zelf wil.

Wij beginnen rond ongeveer 11:00 tot 11:30 uur aan onze hike door Bryce Canyon. Peter - onze reisleider - heeft in de bus al doorgegeven welke routes er zijn en wat de zwaarte daarvan is. Wij besluiten om de “makkelijke” route te gaan lopen.

De route loopt al gelijk best stijl naar beneden het dal in. Het enige wat door mijn hoofd ging was: oh my! Ik moet dit ook weer omhoog! Hahahah. De tocht leidt ons door super mooi Bryce Canyon. Het mooi aan deze canyon ten opzichte van de Grand Canyon vind ik dat hier ook, zeker in de lager gelegen stukken, veel groen is. De afwisseling is heerlijk om te lopen en te zien. Enige nadeel: geen toiletten op de route! Even kienen met eten om drinken om dit probleem op te lossen.

Na een ruim uur dalen en daarna nog redelijke vlakken stukken te hebben gelopen, beginnen we aan de tocht omhoog uit het dal. Zoals verwacht was deze zwaar!!! We hadden soms flinke stijgingspercentages. En alhoewel de kilometers dan niet eens echt verschrikkelijk veel zijn, ben je toch veel aan het klimmen en de hoogte aan het trotseren :-).

Uiteindelijk bereiken we de top waar we een spectaculair uitzicht hebben. We hebben de zwaarste hike van de reis tot nu toe overleeft, hahaha. Ik vond het super gaaf en was best trots op mijzelf toen ik boven was :-). Af en toe even bijgekomen en weer doorklimmen. Op een stukje had een beetje last van hoogtevrees. Best een flink stijl stuk, niets aan bescherming bij de railingen tegemoet komende andere wandelaars. Je kunt de route namelijk beide kanten oplopen. Ook squirels onderweg gezien! En verder.....Enjoy the view.

Na aankomst gauw vocht aangevuld en lekker wat gegeten. En naar het oh zo welkome toilet geweest, hahahah. Daarna de shuttle opgezocht voor de rit terug naar het hotel. Daar aangekomen een reservering gemaakt voor een dinnershow die avond :-).

Rond 19:00 uur op de naar de dinnershow. Daarvoor even lekker gedouched, opgefrist en bijgekomen op de kamer. Het eten bij de dinnershow was oke! Ik had een vegetarische maaltijd met portobello mushrooms, een kaas daar overheen, verse groenten en toast. Niet heel veel, maar smaakte lekker. Om 20:00 uur begon de livemuziek in country style. We hadden gehoopt dat het leuk zou zijn, maar het was echt super slecht, hahahahha. We hebben ons kostelijk vermaakt over de slechtheid van de show. De twee mannelijke vocalisten gingen nog wel, maar er was een meisje van 16 dat song, bezig is met een eigen album (aan de info vooraf te lezen), die echt niet heel goed was en regelmatig uit de bocht vloog. Desondanks hebben we er heel erg om kunnen lachen. Er wordt afgesloten met Country Home.

Daarna gauw naar bed! Dag negen zit erop en we zijn op de helft.