Avatar Jennifer Koenen

Jennifer Koenen

Arches National Park en Dead Horse Point

Geplaatst op 19 september 2019 om 02:52 uur

De zevende dag van de vakantie is aangekomen! Op de planning voor vandaag staat een bezoek aan het Arches National Park en Dead Horse Point.

13 september 2019
Na een goede nachtrust gaat opnieuw bijtijds de wekker. Gisteren al ontbijt meegenomen voor de ochtend, dus gauw even eten en dan de bus in.

We rijden als eerste naar Arches National Park. In dit gigantische park staan allemaal diverse bogen van rotsen. Het is indrukwekkend om te zien wat de natuur allemaal kan en doet. We krijgen hier flink de tijd om lekker rond te wandelen, wat erg fijn is, want het is een groot park. Onderweg zie ik mijn eerste hagedisjes lopen! :-)

Ik merk alleen wel aan mijzelf dat het ik het hiken heel leuk en uitdagend vind, maar dat ik best af en toe hulp nodig heb om ergens af of op te komen. En dan natuurlijk met name op de rotsen op de route, hahahah. Nu is dat in dit geval niet erg, want er zijn voldoende sterke mannen die even helpen, maar kom mezelf wel tegen. Met het oog op de PCT, die ik ooit een keer hoop te gaan hiken, weet ik zeker dat ik dit never alleen kan, maar ook niet wil gaan lopen.

Ook wordt er bij alle hike plekken zeer veelvuldig gewaarschuwd om te zorgen dat je je voldoende voorbereidt en zorgt dat je voldoende water/drinken bij je hebt. Aanbevolen wordt in de zomer ongeveer een liter per loop uur!!! aan vocht bij je te hebben. Kortom, das veel sjouwwerk in het toch echt op sommige stukken wel hete klimaat van Amerika. Een kritische noot, maar leer mezelf op die manier wel kennen, wat ook helemaal niet verkeerd is. Beter nog beter voorbereid zijn, dan alleen zonder water door de dessert. Er komen nog steeds jaarlijks mensen om in de nationale parken die om wat voor reden dan ook in de problemen komen, niet op tijd gevonden worden en overlijden door vochttekort.

Nu de leuke kant, hahah. De route gaat goed! Lekker gelopen! Alhoewel ik moet zeggen dat het niet een super uitdagende route was, wel lekker genoten van het uitzicht en het feit dat je gewoon heerlijk buiten bent en aan het hiken bent.

Daarna op in de bus naar Dead Horse Point. Dit is en van Utah’s meest spectaculaire uitzichtpunten. Was een leuk stukje, maar vond het niet heel bijzonder. Misschien ben ik al teveel verwent door alle mooie punten die we al gezien hebben, hahaha. Wel opnieuw ook hier gave uitzichten en hopelijk mooie foto’s kunnen maken.

Vervolgens gaan we met de bus terug naar het hotel in Moab. Daar hebben we ‘s avonds gegeten bij een concurrent van de Italiaan van de vorige avond en naar onze mening was deze een stuk beter! Heerlijke pizza Hawaï gegeten :-).

Dag zeven van de vakantie zit er alweer op!