Avatar Jennifer Koenen

Jennifer Koenen

Monument valley

Geplaatst op 17 september 2019 om 18:18 uur

Vandaag de zesde dag van de vakantie! Op de planning voor vandaag staat de trip van de Grand Canyon naar Monument Valley en Goosenecks State Park. Waarna we daarna doorrijden naar ons hotel in Moab.

12 september 2019
We laten vandaag wereldwonder Grand Canyon achter ons en gaan rijden naar het volgende avontuur. Vanmorgen gauw even een klein ontbijtje bij de benzinepomp bij het hotel gehaald, koffer ingepakt en op naar de bus.

Ook hier hebben we onderweg weer meerdere stops. Niet alleen is dit heel fijn voor ons (plassen!!) en fijn voor onze chauffeuse Laura, die echt lange rijdagen maakt. We lunchen al vrij vroeg bij de Burger King en rijden daarna door naar Monument Valley.

In Monument Valley gaan we met een open jeep door de Valley rijden onder begeleiding van een Navajo Indiaan. Onderweg zien we allerlei “monuments” die belangrijke dingen uitbeelden voor de Navajo indianen. Het gebied waar we doorrijden is namelijk en soort van reservaat (als ik het goed heb!?), dat gegeven is door de Staat aan de indianen. Ik moet zeggen dat ik alleen heerlijk van het uitzicht heb genoten, want ik kon geen soep van de monuments maken, hahahah :-).

Doordat we in een open!!! jeep zaten waren we allemaal rood aan het eind van de rit van al het stof dat door het rijden en de droogte omhoog kwam. Ik voelde met de minuut mijn haar viezer en viezer worden, hahahah. Eerste wat iedereen gedaan heeft bij aankomt in het hotel is douchen volgens mij, hahahah.

Na de jeep tour zijn we doorgereden naar Goosenecks State Park. Daar gauw foto’s gemaakt en door naar ons hotel in Moab. De Moab Rustic Inn. Nou rustiek was het, hahaha. Al heeft Moab opzich wel een leuke “winkelstraat”. We hebben ‘s avonds gegeten bij de Italiaan (ik had pasta met kip en pesto). Helaas was deze niet super en redelijk aan de prijs, niet voor herhaling vatbaar. Morgen iets anders zoeken. Daarna gauw naar de supermarkt gelopen en ontbijt en lunch spullen voor de volgende dag gehaald (lees: donuts six-pack bij gebrek aan beter, hahahah).

Opnieuw moe, maar met vele nieuwe indrukken van Amerika lekker gaan slapen.