Avatar Ad & Doortje Dekkers

Ad & Doortje Dekkers

San Francisco

Bericht - 23 juni 2019 om 19:41 uur

Het laatste stukje rijden met de auto was aangekomen. We moesten van El Portal naar San Francisco. Eenmaal buiten het park werd het steeds drukker op de weg. Je kon goed merken dat we naar een grote stad gingen. Toen we bijna bij de stad waren moesten we nog over een grote brug en zelfs op de brug stond file. Eenmaal bij het hotel aan gekomen midden in de stad konden we daar ook gelijk onze auto inleveren, want het verhuurbedrijf zat er tegenover in een parkeergarage. Nadat we eenmaal ingecheckt hadden gingen we naar onze kamer. Een mooie (...)

Yosemite Park

Bericht - 22 juni 2019 om 20:49 uur

We waren van Mammoth Lakes door gereisd naar Yosimitie Park en we sliepen in het plaatsje El Portal. Midden tussen twee gebergtes was een weg met de rivier uit het park. Net voor het park stond ons hotel midden in niemands land. Geen telefoon ontvangst, slecht radio ontvangst, bijna geen tv zenders, laat staan internet. Maar dat mocht de pret niet drukken want we hadden op de heenreis prachtige gebergtes gezien en vooral veel sneeuw. Je zult denken sneeuw in de zomer, jazeker want de Tioga pas was nog afgesloten en daar waren zelfs nog skiƫrs actief. Dus we (...)

Mammoth Lakes

Bericht - 22 juni 2019 om 20:06 uur

Nadat we de drukte van Las Vegas verlieten gingen we op weg naar Mammoth Lakes. Het eerste stuk voordat we de stad uit gingen, gingen we even een foto maken van het welkoms bord van de stad. Daar aangekomen bij de parkeerplaats midden in de berm was het enorm druk. Een fotograaf stond daar tegen betaling foto's te maken en dan kon je voor het bord staan. Wij als nuchtere brabanders slopen gauw naast hem om even een plaatje te schieten en in de auto want we hadden een reis van ongeveer 5,5 uur voor de boeg want we (...)

Las Vegas

Bericht - 22 juni 2019 om 19:38 uur

We moesten die dag vroeg op omdat er een mooie dag aan zat te komen. Namelijk we gaan naar Las Vegas!!!!! Vol verwachting laden we alles in en voor de verandering maar weer tanken en we konden op pad. We wisten dat het eerst een stuk woestijn zou zijn en dat uit het niets een stad verscheen. Maar eenmaal op de route was het eerste stuk nog al bewoond. Maar na een tijdje was dit voorbij en er was niks meer. Tot aan Vegas niks te bekennen. We konden Las Vegas al van ver in de waas zien en hoe dichter we bij kwamen hoe helder de (...)

van Bryce naar Las Vegas met tussenstop in Zion

Bericht - 16 juni 2019 om 18:58 uur

We hadden twee dagen gekregen om na Las Vegas te gaan en kwamen daar bij nog langs Zion. Het was niet zo heel lang rijden naar het hotel, ongeveer 2,5 uur dus was Zion goed te combineren tijdens deze reis. Eenmaal aangekomen in Zion was het niet normaal druk. Dit komt ook doordat de hoofdweg door het park alleen maar te voet of met shutlle bus gedaan mag worden. De rest moet of parkeren of erom heen. Dus wij de auto geparkeerd bij de hoofd ingang en even informatie in winnen over te wandel tocht die we in ons (...)

Bryce Canyon

Bericht - 16 juni 2019 om 18:38 uur

We waren weer vroeg op pad omdat we hadden gelezen in de reis gids dat Bryce Canyon goed in 1 dag te doen was, maar dat we wel op tijd er moesten zijn. Dus op tijd uit de veren en gauw eten bij de ontbijt zaal en op pad. We wisten dat we eerst het park helemaal naar achter moesten rijden en vanuit het achterste uitkijkt punt weer terug naar voren. Ook hadden we een hike op het programma staan maar om die midden op de dag te doen was te veel van het goede. Nou kwam het toevallig zo (...)

van Moab naar Bryce Canyon

Bericht - 14 juni 2019 om 19:41 uur

Er stond een lange reis voor de boeg, volgens de route in het reis schema zo'n 445 kilometer. Maar we hadden de route eens bekeken en het was alleen maar een saaie lange highway met verder niks bijzonders. Dus we hadden een binnendoor weg gevonden namelijk de highway 12 met daarin een aantal mooie uitkijk punten en veel verschillende landschappen en temperatuursverschillen. Zo gezegd en zo gedaan. Wij vroeg uit de veren om de lange reis te gaan maken. In kilometers was de weg niet veel langer maar qua tijd wel. Het eerste gedeelte zou een saai stuk worden (...)

Arches National Park

Bericht - 14 juni 2019 om 19:01 uur

Het was weer ochtend en de zon scheen door het raam. We hadden de ingrediĆ«nten voor het ontbijt die dag ervoor al in huis gehaald dus we konden op de kamer lekker ontbijten terwijl we de spullen konden pakken voor deze dag. Ik dacht ga even buiten voelen wat de temperatuur is, maar het was 's ochtends al lekker warm. Dus maar een tropisch setje aan om naar het park te gaan. En de koelbox maar gevuld met flesjes water en ijs.

Eenmaal aangekomen bij het park stond er een kleine file voor de ingang poortjes. Daar even gestaan te hebben (...)

Monument Valley naar Moab

Bericht - 12 juni 2019 om 19:48 uur

Zoals we gister al zeiden, het was deze ochtend vroeg dag, eerst naar Monument Valley en daar de trail route over het zandpad rijden en daarna moesten we nog 2,5 uur rijden naar Moab. Toen wisten we nog niet dat een 50 miles voor Moab weg werkzaamheden waren waardoor we letterlijk een uur stil gestaan hadden.

Maar eerst terug naar Monument Valley. 'S ochtends op tijd reden we richting Monument Valley, daar aan gekomen was het al redelijk druk aan de poortjes. Nadat we binnen waren reden we meteen de trail op want we hadden gehoord dat het best een (...)

Upper antelope canyon naar Monument Valley

Bericht - 11 juni 2019 om 17:22 uur

We hadden 's ochtends tijd genoeg want we hoefden pas om elf uur bij het verzamelpunt te zijn voor de excursie naar de upper antelope canyon. Dus 's ochtends maar eens op ons gemak naar de ontbijtzaal om daar een bakje koffie te tappen. Doortje vloog meteen op de wafels af. Na een stevig ontbijt was het tijd om uit te checken en naar het verzamel punt te gaan. Het zou weer een lekkere warme dag worden namelijk rond de 30 graden dus ons goed voorzien van water stonden we te trappelen voor we mochten gaan. Eenmaal ingestapt in (...)