Avatar Els van Hoorn

Els van Hoorn

Momenteel is harryenelsnaarkreta bezig met de reis Harry en Els naar Kreta. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van harryenelsnaarkreta

Blijf op de hoogte van de reisblog van harryenelsnaarkreta door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Wanneer de tijd vliegt

Bericht - 24 juni 2018 om 14:31 uur

Wanneer de tijd vliegt….. Bijna iedereen die op Kreta is geweest, heeft de Samaria kloof wel ooit gelopen. Wij ook, lang geleden, van beneden naar boven en weer terug, op een dag! ( 32 km ) Best wel een prestatie, maar toen waren we nog jong. De Samaria kloof is ook de bekendste kloof, maar er zijn er nog zoveel meer. Welke kloof je ook neemt, het is altijd belangrijk om vroeg te gaan wandelen. Op de heenweg kom je niemand tegen en op de terugweg zie je wandelaars omhoog ploeteren terwijl je dan zelf lekker aan het dalen bent. Met vroeg bedoel ik dan rond 06.00 uur (...)

Hoe de doden levens redden

Bericht - 10 juni 2018 om 11:49 uur

Hoe de doden levens redden Deze uitspraak komt van Elsbeth en Leander, een jong Nederlands stelletje. Zij zijn een jaar geleden op de fiets vanuit Nederland vertrokken en via de Balkanlanden en Griekenland op Kreta terecht gekomen, waar ze nu tijdelijk in een geleende caravan in een olijvengaard verblijven. Met weinig budget, altijd buiten slapen en slechts een tarp hebben zij vele avonturen beleefd. Hun ervaring is dat wanneer de wanhoop nabij is, de doden altijd een uitkomst bieden. Bij een kerkhof is n.l. altijd water en een afdak. Intussen hebben we vaker met hen afgesproken en vinden het bijzonder dat het zo klikt en leeftijd niet uitmaakt. (...)

Kamilari 2

Bericht - 21 mei 2018 om 14:29 uur

Laat ik maar meteen bekennen dat van mijn voornemen om lid te worden van de sportschool niets terecht is gekomen. Maar dit is ook niet echt nodig want gaan en komen naar Kamilari ( of waar dan ook op Kreta ) is al een sport op zich. Kamilari zelf, is gebouwd op 3 heuvels, de helling van ons huis naar het dorpje is zo steil, dat ik echt van mijn fiets moet stappen om boven te komen. De uitzichten zijn door deze ligging geweldig. Je kunt kiezen tussen de zee, de bergen of het dal. De dagelijkse wandelingen met de hond en de vele fietstochten die (...)

Kamilari

Bericht - 07 mei 2018 om 21:04 uur

De overtocht van Gythio naar Kissamos was niet erg comfortabel. Met de hond mochten we de lounge niet in en waren genoodzaakt te verblijven op het kale, koude ( we voeren ’s-avonds) dek met ijzeren stoelen die aan elkaar vast zaten. In zo’n geval is er maar een oplossing: Veel rode wijn drinken! Dit samen met een ander stel dat ons zo gezellig vond, dat ze solidair waren in plaats van hun toevlucht te nemen tot de warme lounge. Het laatste uurtje werd het echt te koud en zijn we stiekem op een overloop gaan zitten, waar zelfs een sofa stond. De hond eronder en wij (...)

Vervolg

Bericht - 01 mei 2018 om 15:09 uur

Allereerst bedankt voor het volgen en de reacties op dit blog. @joke en @margriet, de bus bevalt goed en ook het leven van dag tot dag. Alhoewel we ons toch ook echt verheugen op de overtocht naar Kreta morgen om daar dan te settelen in ons geliefde Kamilari ( @herre, natuuuurlijk hebben we geboekt, een ezel stoot zich geen......... ) Harry gaat niet de grenzen van Kreta belopen, maar heeft zich wel al ingeschreven voor de Psiloritus race. Dat is ook niet mis ! @kees, het " zwitserleven" gevoel begon toch echt al meteen in Griekenland. @marion, de adhd die (...)

Onderweg deel 2

Bericht - 29 april 2018 om 14:01 uur

De overtocht was met een Griekse maatschappij en zodra we aan boord waren voelde het als thuis. Een gevoel dat Italië me niet heeft kunnen bezorgen. De Griekse hartelijkheid en gastvrijheid voelt zo goed. Ik snapte alleen niet wat ze bedoelde met " hondvriendelijk ". Op heel de boot geen korreltje zand of plukje groen te ontdekken. Er was een bepaald dek waar honden hun behoefte mochten doen, maar dat was koud, nat en glad. Jagger haalde er zijn neus voor op. 24 uur is dan lang dus uiteindelijk ging hij overstag. Wij hebben (...)

Onderweg

Bericht - 24 april 2018 om 17:19 uur

Op een camping in Ancona, waar we normaal gesproken met een grote boog omheen zouden rijden, zitten we noodgedwongen te wachten op de boot naar Patras. Achteraf gezien was het toch slimmer geweest om de boot wel te reserveren. Wij dachten dat dit niet nodig was.Maar och, wat maakt het uit als je zoveel tijd hebt. Gisterenavond stonden we bekaf van een lange rit over de drukke Italiaanse snelwegen in de haven van Ancona in de hoop de boot van 17.30 uur te nemen. Dat feest ging dus niet door. Op de eerste de beste camping in de buurt zijn we (...)

De voorbereidingen

Bericht - 23 maart 2018 om 11:16 uur

Over 28 dagen is het zover. Op 20 april, welke datum toevallig ook onze trouwdag is, stappen we samen met onze hond Jagger in ons camperbusje om naar Kreta te rijden. Wij komen al bijna 40 jaar op dit prachtige eiland en het voelt als thuis. Tot nu toe zijn we er nooit langer dan drie weken aaneengesloten geweest en hebben altijd gevlogen. Nu dus voor het eerst over land en voor een langere periode.
We hebben nog even overwegen om ons busje met vrolijke bloemen te beschilderen, maar hier toch maar van afgezien. :p
We zijn intussen begonnen met de voorbereidingen. Wat moet er mee, (...)