Avatar Haiko, Eefje en Finn de Vocht

Haiko, Eefje en Finn de Vocht

Wij zijn thuis!

Bericht - 04 januari 2018 om 13:01 uur

Hallo allemaal! Wij zijn na een lange dag Hong Kong veilig geland! We hebben een leuke dag in Hong Kong gehad en na lang wachten op de airport, hebben we een goede vlucht gehad. Wat was dit een onvergetelijke reis! Bij aankomst staan de (o)pa's en (o)ma's ons met een groot welkom thuis spandoek op te wachten! Wat fijn dat zij ons komen ophalen! Iedereen bedankt voor de leuke berichten en ik zeg, kom maar snel de foto's bekijken en bijkletsen! Heel veel liefs ons

Terugreis deel 1

Bericht - 02 januari 2018 om 15:17 uur

Potverdorie wat is het toch snel voorbij gegaan! Vandaag ging de wekker om 4 uur in de ochtend voor ons. We hadden met ome André afgesproken dat hij ons om 5 uur naar het treinstation zou brengen. Dus na een snel ontbijtje en nadat we de koffers in de auto hadden gezet, waren we klaar om te vertrekken. Frank ging niet mee naar het station omdat dat niet past aangezien we 6 koffers bij hebben. Na een paar flinke knuffels (en traantjes) hebben we afscheid genomen van elkaar. Hopelijk zien we elkaar nog een keer in de toekomst. We waren (...)

Update

Bericht - 29 december 2017 om 08:25 uur

Hoi! Weer even een bericht van ons! Wat hebben we een geluk dat we hier mogen verblijven! Iedere ochtend rustig opstaan en dan bedenken wat we vandaag gaan doen... Gister zijn we naar het strand geweest en na de lunch hebben wij Haiko's oudste neef ontmoet. Daarna hebben we ome Andre en Frank mee uiteten genomen. Vandaag zijn we bij vrienden van ze op bezoek geweest. Onvoorstelbaar hoe gaaf zijn wonen!!! Tussen de palmen, rivier, bergen en de papegaaien. Prachtig! Nu zijn we een beetje aan het suffen en zometeen komen Susie en Clive hier dineren. Zij zijn eergister gearriveerd aan de (...)

Kerst bij ome André en Frank

Bericht - 26 december 2017 om 00:26 uur

Fijne 2 kerstdag allemaal! Hier heet het boxingday, en dan gaan in bijna alle winkels de prijzen omlaag....dus dan word het boksen denk ik.... Wij zijn gister aangekomen in Brisbane, na een trein ritje van een uurtje ofzo, stond ome André ons al zwaaiend op te wachten! Super fijn om ze eindelijk te ontmoetten! Toen we bij het huis aankwamen hadden ze een heel mooi welkomsbord voor ons gemaakt. Super mooi huis en heel mooi versierd voor kerst met zelf cadeaus eronder! Nadat we wat hadden bij gekletst zijn we ons gaan omfrissen om daarna fris en fruitig te dineren! (...)

De tijd gaat zo snel!

Bericht - 24 december 2017 om 07:25 uur

Hallo allemaal! Het gaat nog steeds geweldig met ons! Helaas heb ik de laatste dagen niets laten horen van ons....of we hadden geen bereik of ik had gewoon geen puf meer om alle verhalen weer online te zetten.... Onze camperreis zit er alweer op! Wat is het toch snel gegaan! We hebben een mooie route gereden en hele mooie plaatsten en campings bezocht. De ene camping geweldiger dan de andere maar weer een ervaring rijker! Nu zijn we 2 dagen in Melbourne, beetje uitrusten hihi. Morgen, kerstdag, vliegen we naar Brisbane om ome André en Frank eindelijk te ontmoetten!! Daar zullen (...)

Niet zo veel te vertellen vandaag

Bericht - 16 december 2017 om 11:47 uur

Baryon Heads

Vandaag heerlijk wakker geworden met het geluid van de golven. Na het ontbijt en de nodige opruim bezigheden zijn we weer klaar om te vertrekken.

Vandaag komen we langs een Bata Winkel dus natuurlijk moeten we daar even op bezoek. Helaas is het zaterdag dus de fabriek is dicht anders had ik graag even rond gekeken. Nadat we even gepraat hebben met een ‘collega’ , hebben we even een boterham gegeten in de tuin van Bata en zijn we daarna weer verder gereden.

Op zich hebben we vandaag niets bijzonders op de planning staan. We zijn met de veerboot van Sorrento naar Quinscliff gevaren, dure oversteek maar (...)

Phillip Island

Bericht - 15 december 2017 om 14:08 uur

Weer heerlijk opgestaan met een zonnetje. Na het ontbijt zijn we gaan opruimen om weer verder te rijden naar onze volgende bestemming, Phillip Island. Finn heeft ondertussen, zodat wij kunnen opruimen, zich lekker vermaakt in de bossen met grote takken waar hij een hut van aan het maken was.

Na een ritje van een uurtje zijn we bijna bij Phillip Island. Ik had ergens gelezen dat als je voor dat je de brug opgaat van San Remo naar Phillip Island , je een grote groep pelikanen kan zien die ze iedere dag rond 12 :00 uur voeren. Toevallig komen wij daar net rond 12:00 uur aan. (...)

Wilsons Promontory NP dag 2

Bericht - 14 december 2017 om 11:57 uur

Wilsons Promontory dag 2

Aangezien we vandaag niet om 10:00 uur van de campingplaats hoeven, blijven we lekker lang in ons bed liggen. Helaas is het vandaag weer bewolkt en waait het hard, maar aangezien we vandaag wilden gaan wandelen is dat helemaal niet zo erg.

Ik zet nog een wasje aan en wil als hij klaar is de kleren nog in de droger doen voordat we gaan wandelen. Ik moest wat Dollars wisselen en de receptioniste vertelde mij dat er in het andere sanitair blok ook een was gelegenheid is. Dus dat komt mooi uit dan kan ik de kleren daar in de droger doen. Na (...)

Wilsons Promontory NP

Bericht - 13 december 2017 om 13:51 uur

Wilsons Promontory National Park

Wat is het heerlijk opstaan met een lekker warm zonnetje! We hebben gister vers brood bij de bakker gehaald, dus we gaan buiten ontbijten zonder al te veel te hoeven doen. Vandaag gaan we verder rijden naar een nationaal park, genaamd Wilsons Promontory. Ik heb daar 2 overnachtingen geboekt. Maar eerst alles weer opruimen en afsluiten en rijklaar maken. Finn en Haiko spelen nog voor de laatste keer in het speeltuintje voor dat we aanrijden.

Aangezien dat we best wel een eindje moeten rijden, heb ik weer een tussenstop ingelast. Ik kon zo niets speciaals vinden op deze route maar wel op ongeveer de helft een (...)

Lake Entrance

Bericht - 12 december 2017 om 13:25 uur

Vandaag hebben we lekker een beetje uitgeslapen. Finn maakte mij wakker omdat hij naar de toilet moest. Ik heb nog even samen met Finn in zijn bedje gelegen, maar als Finn eenmaal wakker is wil hij er ook uit. We hebben weer buiten kunnen ontbijten met dit keer diverse musjes en een paar andere vogels. Finn had namelijk van een oud stuk brood een stapel broodkruimels gemaakt dus de mussen hadden ook een flink ontbijt.

Haiko heeft alles ingepakt en afgesloten, zodat ik even oma Henriette kan bellen en met Finn naar het speeltuintje kan gaan. Vandaag rijden we verder richting Lake Entrance. In deze omgeving leven heel veel (...)