Avatar Guda en Wanda

Guda en Wanda

Binnenkort is gudawanda bezig met de reis 9de stop. Deze is van 24-01-2020 tot 25-01-2020. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van gudawanda

Blijf op de hoogte van de reisblog van gudawanda door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Status update van 08 december 2019

Vastgezet bericht Status update - 08 december 2019 om uur

Foto's worden gemiddeld eens per week op Facebook geplaatst, voor degene die er een plaatje bij wil..

Christchurch 23 jan

Bericht - 23 januari 2020 om 09:36 uur

23 jan We gaan vandaag voor de laatste keer verhuizen... Dit keer naar Christchurch. Een redelijk saaie rit, maar in Christchurch zelf, gaan we eerst naar de 185 witte stoelen...een kunstwerk dat de 185 omgekomen mensen bij de aardbeving van 2011 herdenkt, indrukwekkend.... Daarna met de oude tram een stadstour gedaan, je ziet nog veel gebouwen half ingestort, maar ook veel herstelde en nieuwe gebouwen. Het ritje is kalm en de conducteur geweldig! Na 45 minuten liepen we nog even wat straatjes door en reden daarna naar de laatste camping.... daar lekker in het zonnetje een drankje gedaan en een hapje gemaakt, verder (...)

Timaru 22 jan

Bericht - 22 januari 2020 om 04:25 uur

22 jan Lekker uitgeslapen, wasje gedaan en op zoek naar een wijngaard en of wat leuke plekjes. Na de half uur rijden vonden we een .mooie wijngaard, maar ze hadden helaas een slecht jaar.... Hebben wij weer.... Daarna naar de hanging rock bridge en een plaatsje dat Pleasant point heet. Daar vonden we een plezierig oud stationnetje met de oud wagonnetje en 2 aardige vrijwilligers die ons alles vertelden over het "onveilige" New Zealand....aardbevingen, modderstromen, vulkanen, giftige spinnen, delen land die zomaar in zee zakken, dus het is een wonder dat we deze 3 weken zonder kleerscheuren door zijn gekomen... Daarna nog even Timaru doorgelopen (...)

Timaru 21 jan

Bericht - 22 januari 2020 om 04:24 uur

21 jan Vanaf Dunedin vandaag richting Timaru, daar blijven we 2 dagen. Stop onderweg bij Moeraki voor koffie. Een klein vissersplaatsje. Toen we na de koffie even naar de haven liepen, zagen we iets bewegen in het water..is het een walvis? Een dolfijn? Wij erachteraan en toen we het geflapper volgden, kwamen we erachter dat het zeehond was en kwamen heel dichtbij een groepje. Mooi om te zien. De weg weer op en weer een stopje in Oamaru. Een historisch stadje met oude treinen, straatjes en leuke oude panden. Even geluncht en verder naar Timaru. Daar waren we op tijd dus (...)

Dunedin 20 jan

Bericht - 20 januari 2020 om 04:43 uur

20 jan Lekker langzaam aan weer weg van deze mooie plek. De eerste stop was bij de Niagara Falls, echt waar, de kleinste waterval ter wereld, snel weer weg... Daarna naar de Cathedral caves, caves dicht.... De volgende stop was bij Lake Wilkie, waar we een kleine wandeling door het regenwoud maakten en het spiegelmeer zagen en de pipipi hoorden. Toen een volgende stop met een wandeling naar de Matai falls en de Horseshoe falls en een historische railway, van nog geen meter lang..... En een van de werklieden had zijn schoen er in 1915 gezet.... En een klein stopje bij de theepotjestuin... Al met al weer (...)

Curio Bay 19 jan

Bericht - 20 januari 2020 om 04:39 uur

19 jan We vertrokken vandaag met lichte regen en wat laaghangende wolken vanuit Orepuki langs de kust naar Slope point. Eerst een tussenstops bij een heel bijzonder cafe voor koffie waar we werden verwelkomd door een aantal eenden en kippen. Mooi verborgen meertje bij de zaak. Door naar Slope point, het meest zuidelijke punt van het zuidereiland. We waren bijna bij de zuidpool, slechts 4803 km afstand. Even gewandeld op hoge kliffen....en door naar Curio Bay, daar slapen we deze nacht. Toen we het strand opliepen, zagen we meteen een aantal hectordolfijnen in de baai springen, vlakbij de kust. Nog even verder lopen zagen (...)

Orepuki 18 jan

Bericht - 18 januari 2020 om 05:32 uur

18 jan Na al dat moois van gisteren, vandaag een rustige dag. Rond 10 uur weg richting Orepuki, of all places. De rit was redelijk vlak, met hier en daar een tussenstops. We komen nu richting zuiden en rijden langs de kust, spotten wat dolfijnen en arriveren rond 13.00 uur op de bestemming Orepuki Tavern, met camperplaats. We zijn de enigen en worden warm verwelkomd door de dame achter de bar. Maar eerst een strand wandeling op het mooie brede, dit keer zandstrand. Een aantal mensen zijn daar tong aan het vissen. Na de wandeling hadden we wel een drankje verdiend en zaten lekker (...)

Milford Sound 17 jan

Bericht - 17 januari 2020 om 21:08 uur

17 jan Richting Milford Sound. De route ernaar toe is al fantastisch. Eerste stop bij Mirror Lake, waar je de reflectie van Earl Mountains in het water ziet. Plaatje! We komen op het punt 45th South Parallel. Tweede stop, Cascade Creek met de bloeiende Russel lupins op de voorgrond en Earl Mountains als achtergrond. En daarna de Hollyford Valley View Point, de besneeuwde Darren Mountains. En dan de Fall's Creek waterval. Met weer helder blauw water. Als laatste stop Mount Tutoko, 2723m Dan Milford sound.....met een grote catamaran de fjorden in, met Mitre Peak, de meest gefotografeerde berg, de Tutoko berg met sneeuw op de achtergrond, de (...)

Te Anau 16 jan

Bericht - 16 januari 2020 om 06:56 uur

16 jan Vandaag niet zo heel veel te vertellen. De rit ging vandaag van Queenstown naar Te Anau, zo'n 178 km, dus op tijd op de camping. Hier blijven we 2 nachten. Even gewandeld en bij Lake Anau gekeken. Boodschapje gedaan en alvast de cruise voor morgen geboekt. Dan gaan we naar Milford Sound.....

Queenstown 15 jan

Bericht - 15 januari 2020 om 21:06 uur

15 jan Wat een dag! We werden wakker in laaghangende wolken... Vroeg op pad richting Makarora. We waren voorbereid op een lange reis met veel kronkelwegen. Maar wat was dit een mooie route!!! We hebben zoveel fotomomentjes gehad onderweg... Stranden, rotsen, besneeuwde bergketens, de Haast Glacier, veel groen, veel bh's....je moet erbij zijn geweest....watervallen, o.a. de thundercreek falls, rivieren, knalblauwe meren, Wanaka Alles even mooi, en het weer ook, het was zelfs warm. Wandeling gemaakt onderweg, er stond een bordje 10 minuten to the blue pools maar dat was niet helemaal waar, 30 minuten klimmen en dalen heen en 30 minuten klimmen en dalen terug. Maar (...)

Fox Glacier en Mount Cook 14 jan

Bericht - 14 januari 2020 om 07:54 uur

14 jan We kunnen rustig opstarten vandaag, want de volgende stop is zo'n uurtje verder. Fox Glacier. Nog een bekende gletsjer en we gaan Mount Cook zien vandaag..... Na een lekker ontbijtjegaan we op pad, weer prachtig natuurschoon, wordt het al vervelend? Veel bochten, smalle bruggen en door de bergen en we kregen weer een mooi plekje op de camping.....met uitzicht op de besneeuwde top van Mount Cook. Wat een omgeving!! Met de camper richting Lake Matheson, daar maakten we een mooie wandeling van 1 1/2 uur. Onderweg kun je een fantastisch plaatje schieten van Mount Cook, helaas niet helemaal windstil, want dan zie je (...)