Avatar ria scholten

ria scholten

Bericht - 29 maart 2018 om 06:33 uur

28 maart
Vandaag is het dan zover; we rijden naar San Francisco en leveren de  camper in .Om 11 uur brengt de bus ons naar het hotel. We instaleren ons in de kamer en besluiten dan om met de metro de stad in t gaan. We doen een city tour die wel een beetje tegenvalt en erg lang duurt. Weer terug in het centrum willen we wat gaan drinken en komen terecht in een onvervalste Ierse pub. We proosten op een mooie en bijzondere vakantie. We eten een hapje en zoeken dan de metro weer op .Als Henk een ticket (...)

Bericht - 29 maart 2018 om 06:14 uur

27 maart
Vandaag uitgeslapen en na het ontbijt alles ingepakt en de camper schoongemaakt. Lekker van de zon genieten met een bakje leut.Vanmiddag zijn we aan ons flesje cognac begonnen. Henk is niet zo van het sterke en heeft nog een restje wijn. De laatste koekjes en chips moeten er aan geloven. Alle andere overgebleven spullen hebben wij aan onze Amerikaanse vriend de marinier gegeven.. Vanmiddag kwam hij samen met zijn vrouw ( zij Is overigens een ras echte Maya) met een soort van hartige taart. Erg lekker .Ik heb nog maar een paar klompjes cadeau gedaan. We  maken de (...)

Bericht - 27 maart 2018 om 07:10 uur

maandag 26 maart
 Als we net uit bed zijn, klopt Henk op de deur met de boodschap dat we beter kunnen vertrekken omdat de parkeerplaats bomvol loopt en we later niet meer weg kunnen. We vertrekken snel zonder ontbijt dat moet later maar. We rijden eerst naar het adres van Road Bear  waar woensdag de campers ingeleverd moet worden. Daarna gaat het naar  Pleasanten waar we op een RV park gaan staan. Hier kunnen we rustig de koffers pakken en de camper leeg maken. Het is prachtig weer en we  genieten van de zon ;wat zal dat tegenvallen als we (...)

Bericht - 26 maart 2018 om 21:51 uur

Zondag 25 maart
 Na een onrustige nacht gaan we op zoek naar een camp ground of RV park. Er is niets te vinden dat een beetje gunstig ten opzichte van de stad ligt; dus word besloten om terug te gaan naar de parkeerplaats bij het station.We kopen een metrokaartje en gaan naar het centrum. We zien de Golden Gate brug en Fishermans warf , zien de zeeleeuwen en bezoeken China Town .ook zien we in de verte Alcatres  liggen. Je kunt er naar toe varen , maar er is zoveel vraag dat de eerst beschikbare overtocht pas 8 april is. (...)

Bericht - 26 maart 2018 om 21:34 uur

Zaterdag 24 maart
Vandaag gaat de reis zoetjesaan richting San Francisco; het einde van de reis komt in zicht .De bedoeling is om ergens bij Santa Cruz een camp ground te zoeken ,maar alles staat vol we krijgen nergens plaats. We blijven lans de kust rijden hopend op een plaatsje. Als dat nergens lukt besluiten we om dan maar door te rijden naar San Francisco.We belanden op een parkeerplaats nabij de Walmart en besluiten hier te overnachten. We doen wat laatste inkopen en gaan koken .Rond half negen word er aan de deur geklopt; een" big black man" maakt ons (...)

Bericht - 26 maart 2018 om 21:06 uur

Vrijdag 23 maart,
Na een regenachtige nacht vertrekken we naar Kings Canyon ; het weer is niet best, we komen serieus in de sneeuw terecht en de weg is glad. Steeds hoger gaat het tot een hoogte van 6000 ft. Ik vind het niet aangenaam en vraag me af of we dit moeten ondernemen om een paar enorme bomen te zien. Oké smaken verschillen en uiteindelijk is het toch wel indrukwekkend. Het gaat om reuze sequoia's. Veel exemplaren bereiken een hoogte van ruim 60 meter. en een doorsnede van 9 tot 12 meter .'Behalve herten en grondeekhoorns worden ook poema's (...)

Bericht - 26 maart 2018 om 20:45 uur

Donderdag 22 maart
Vandaag vertrekken we naar het national Park Sequoia. Het is een regenachtige dag. Bergopwaarts dwars door het Sequoia Forest Park. We slalommen  hoger en hoger en komen boven in de sneeuw terecht. Na de afdaling zijn we in Porterville  waar we grote sinaasappel boomgaarden zien. Bizar; zoals bij ons appel en peren  zien we hier sinaasappel en mandarijnen. Ook amandel en olijfbomen. We stoppen in het stadje en gaan een pizza eten. We gaan richting het sequoiapark en stoppen in Tree rivers. Daar horen we dat we niet verder kunnen i.v.m. sneeuwval.  De man in het infocentrum (...)

Bericht - 24 maart 2018 om 02:40 uur

Woensdag 21 maart

7.00 Ik wil douchen maar zie dat er niet genoeg water in de tank zit. We kunnen hier geen water tanken dus dat wordt niks. We verliezen al een paar dagen water en weten niet precies waar het lekt; we vermoeden dat het de boiler is. Piet is onder de camper gekropen om poolshoogte te nemen; Hij ziet waar het probleem zit maar kan er niks aan doen. Na een kattenwasje  en ontbijt, gaan we ver der door “Death Valley”op weg naar Lake Isabelle. Onderweg zien we een decor  dat zo mooi is dat we er sprakeloos van zijn. Ik hoop dat het (...)

Bericht - 24 maart 2018 om 02:35 uur

Dinsdag 20 maart

We verlaten Las Vegas en gaan richting “Death Valley” Na  +/- 2 uur rijden  door een kaal landschap met enorme kale bergen vraagt Henk via de walki talki hoeveel benzine we nog in de tank hebben. We hebben er niet aan gedacht om in Vegas te tanken. Er zit nog ongeveer 25 % in. Shit dat is balen want het ziet er niet naar uit dat dit hier snel kan. God zij dank komen we na zo’n 20 mijl bij een groepje gebouwen inclusief tankstation. Er is ook een soort van winkel bij en we kopen water en een paar sandwiches voor de (...)

Bericht - 24 maart 2018 om 02:32 uur

Maandag  19 maart

De dag. begint om 8.30. Douchen en lekker buiten in het zonnetje ontbijten. Rond twee uur komt de taxi ons weer halen ,en we vertrekken wederom naar het centrum. We slaan 10 dollar stuk maar winnen niks. Agnes zet ook 10 dollar in en wint 20 d0llar. Ach ja het gaat maar om de fun. Rond 5 uur zijn we weer op de camping.  Morgen gaan we naar Death Valley. CONCLUSIE:e moet het een keer gezien hebben , maar het was niet wat ik ervan verwacht had.