Avatar Evie Raijmakers

Evie Raijmakers

Momenteel is evieraijmakers bezig met de reis Backpacken in Zuid-Amerika. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van evieraijmakers

Blijf op de hoogte van de reisblog van evieraijmakers door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Machu Picchu

Bericht - 20 februari 2018 om 22:01 uur

Hi allemaal! Op dit moment zit ik in Aguas Calientes, te wachten op de trein terug naar Ollantaytambo om vervolgens de bus te nemen naar Cusco. Ik heb al een lange dag achter de rug want ben weer om 4.00u opgestaan om naar Machu Picchu te gaan! Via de ru?nes van Moray, Urubamba en uiteindelijk Ollantaytambo, over twee dagen verdeeld naar Machu Picchu gegaan en zo nog best wel wat van de Sacred Valley gezien. De treinrit van ollantaytambo naar Machu Picchu ging dwars door de jungle en beter wakker worden kon dus niet! In Machu Picchu sloot ik me (...)

7 reacties • Plaats een reactie

Rainbowmountains

Bericht - 15 februari 2018 om 15:16 uur

13 februari ben ik naar de zoutterrassen van Maras geweest, even buiten Cusco. Iedere inca-familie heeft daar een eigen terras waar ze zout winnen (om te verkopen). Op de terugweg zaten we in een collectivo (een soort taxi die je deelt met anderen en zo dus ook de kosten deelt) met 2 Peruanen en zij vertelden ons dat ze nog op zoek waren naar 2 anderen om de collectivo naar de rainbowmountains te delen. Zij kenden namelijk een taxichauffeur die een andere weg naar de rainbowmountains kende waardoor we nog maar een half uur zouden moeten hiken in (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Van links... naar rechts

Bericht - 13 februari 2018 om 00:47 uur

Hi! Zelfs hier in Peru kon ik niet onder de Snollebollekes uit. Ik nam de nachtbus van Nazca naar Cusco, een 15 uur durende busrit alleen maar door de bergen. Het was dus 15 uur achter elkaar van links.. naar rechts en natuurlijk ging dat liedje maar niet uit mijn hoofd. Het was een prima rit, tot de bus kapot ging en we verplaatst werden naar een halfvolle bus en velen van ons op de grond moesten zitten of moesten staan. Geen pretje, aangezien er heel veel zieken waren die over moesten geven door alle scherpe bochten. Gelukkig zat (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Aliens?

Bericht - 10 februari 2018 om 23:06 uur

Hi, vandaag is het 10 februari 2018 en ben ik in Nazca. Gisteren ben ik vanuit Ica naar Nazca gegaan en omdat Huacachina zo geweldig is, was het even wennen aan het kleine, levenloze Nazca. Er is niet veel te doen in de stad zelf en ik dacht dat het hostel Nederlands zou zijn omdat het 'Hostel Brabant' heet. Het was dus een tegenvaller toen dat niet zo bleek te zijn en de mensen in de gemeenschappelijke ruimte met oortjes in op hun telefoon zaten. Daarnaast had ik een kamer met 4 anderen geboekt maar kreeg ik een kamer (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Zandhappen

Bericht - 09 februari 2018 om 18:34 uur

Hola guapa! Toch nog even een extra blog over Huacachina, want wauw, het voelt alsof dit al het hoogtepunt van mijn reis was! Na een rondje om de oase heen gelopen te hebben ging ik op een sandbuggy tocht vanuit het hostel. Lekker muziekje aan en let's go! Het voelt echt alsof je over de bergen vliegt (en soms was dat ook echt zo), ze rijden echt hard! De duinen zijn best steil dus het leek vaak of de buggy om ging vallen, echt kicken! Denk dat ik nu van mijn achtbaan-angst en hoogtevrees af ben! We mochten op (...)

4 reacties • Plaats een reactie

Het echte Peru

Bericht - 08 februari 2018 om 22:15 uur

Hi allemaal! Wauw, wat ben ik gezegend hier te zijn! Gisteren (7 februari 2018) ben ik met een kamergenootje Lima in gegaan om de stad een beetje beter te leren kennen. In het Kennedy Park leerden we een Peruaanse jongen kennen die ons wat Spaanse woordjes bij bracht en ons wat vertelde over de cultuur. Iedereen is echt ontzettend aardig, behulpzaam en nieuwsgierig naar onze blanke huid. Na deze gezellige kennismaking hebben we een gratis wandeltocht gedaan (stiekem omdat we gratis bier kregen), maar de tocht bracht ons naar de plekken waar ik toch nog heen wilde dus dat was (...)

7 reacties • Plaats een reactie

¡Hola Lima!

Bericht - 06 februari 2018 om 18:20 uur

Hi allemaal! De lange reis naar het warme Lima zit er inmiddels op en de jetlag valt me reuze mee! Toen ik mijn eerste ritje in Lima maakte naar het hostel schoot het meteen door mijn hoofd dat het net leek door de geur, de huizen, het straatbeeld, het verkeer en alle toeterende riksja's alsof ik me in India bevind! Ik vond het best lastig om wakker te worden en zelf naar een hele andere plek te moeten voor mijn volgende hostel-bestemming: Miraflores! Niet om uit te zoeken hoe ik er het beste kan komen, maar ik durfde bijvoorbeeld niet (...)

0 reacties • Plaats een reactie

De voorbereidingen

Bericht - 26 januari 2018 om 10:30 uur

Hi allemaal,

Ondanks het feit dat mijn plan om te gaan backpacken vrij spontaan was, zijn er toch aardig wat voorbereidingen aan vooraf gegaan. Gelukkig is er voor een reis naar Zuid-Amerika geen visum nodig, want zolang je binnen 90 dagen het land weer uit bent of een retourticket kan laten zien, vinden de autoriteiten het prima. Het waren vooral kleine, praktische zaken die veel tijd kostten. Zo wilde ik bijvoorbeeld mijn foto's op een digitaal platform kunnen zetten, zodat mijn gemaakte foto's altijd veilig zijn, mocht mijn camera meegenomen worden (en stiekem is het thuisfront er ook erg blij (...)