Avatar Evelien en Lisette Coul/Hout

Evelien en Lisette Coul/Hout

26-02-2018 tot 18-03-2018

Bericht - 18 maart 2018 om 14:27 uur

Hoi allemaal, We vermaken ons nog steeds prima, zo prima dat we af en toe vergeten dat we ook ons blog moeten bijhouden haha! Ondertussen hebben we alletwee een week mogen meekijken op de babykamer en verloskamer. Wat een ervaring was dat! De babykamer is vooral veel lieve babys baden, omkleden, verschonen, inenten, controles doen, bijvoeding geven enz. Heel leuk!! Ook hebben we beide een bevalling mogen meemaken. Dat zullen we zeker niet meer vergeten! Helaas hebben we te horen gekregen dat 5 weken op de kinderafdeling niet meer gaat lukken. Op dit moment zitten er 75 studenten in het ziekenhuis waardoor (...)

09-02-2018 tot 25-02-2018

Bericht - 25 februari 2018 om 19:47 uur

Hallo Allemaal, Hier weer een update uit het zonnige Suriname. Ondertussen zijn we al wat meer gewend in het diakonessehuis. Zonder navigatie kunnen we inmiddels naar het ziekenhuis fietsen. Het fietsen is nog best een ding. Fietspaden kennen ze niet in Suriname, veel wegen zijn eenrichtinsverkeer en links heeft hier voorrang. Gelukkig voor ons krijgen nederlandse stagiaires op de fiets vaak voorrang. Op de gynaecologie afdeling komen veel interessante ziektebeelden voorbij. Zo worden er veel vrouwen geopereerd. Operaties die vaak voorkomen zijn: baarmoeder en/of eierstokken en vleesbomen verwijderen, kanker, sterilisatie. Ook komen er veel zwangere vrouwen met hoge bloeddruk,  zwangerschapsvergiftiging, groeiachterstand (...)

02/02/2018 t/m 08/02/2018

Bericht - 09 februari 2018 om 18:34 uur

Fawaka, 2 februari Vandaag werden we om 7 uur s'ochtends opgehaald voor de 2 daagse trip naar Bigipan! Bigipan is een natuurreservaat ten oosten van Nieuw Nickerie. De 135.000 hectare aan zompige kustvlakte, veel open water, moddervlakten en mangrove bossen is een paradijs voor de 72 verschillende vogel soorten. Na 250 km bereikten we Nieuw Nickerie. Hier zijn we gestopt om een locale markt te bezoeken. Hier hebben we fruit ingekocht en zuurzaksap gedronken. Even later bereikten we het punt waar we verder reisden per korjaal boot. Helaas was de boot te zwaar en werden evelien en ik eruit gehaald. Wij kregen (...)

25/01/2018 t/m 1/02/2018

Bericht - 01 februari 2018 om 18:35 uur

25 januari 2018 Vandaag begint de reis naar Suriname, een vlucht van 9 uur. Suriname is een land in Zuid-Amerika, met ongeveer 500.000 inwoners waarvan 250.000 in Paramaribo wonen. Het land bestaat voor 80% uit jungle en er wonen meer dan vijf verschillende bevolkingsgroepen. Het tijdverschil in Suriname is 4 uur eerder. Om 16.30 uur Surinaamse tijd landden we op het vliegveld Zanderij, nadat we onze koffers hadden gepakt stond Wim op ons te wachten samen met de taxichauffeur. Wim is een kennis van een lerares bij ons op school. Vanaf Zanderij was het nog 45 min. rijden tot we bij (...)