Avatar Esther Meijer-van Der Veen

Esther Meijer-van Der Veen

Dag 3; Polonnaruwa

Geplaatst op 16 december 2018 om 15:58 uur

In Polonnaruwa sliepen we achter de tralies, klinkt heftiger dan het is. Maar via de Facebook site van de backpackers NL in Sri Lanka hadden we deze overnachtingsplaats gevonden: Lake Cabin. Waarom het zo heet? Zie de foto’s. Een prachtig maar basic hutje met idyllisch uitzicht over een rivier, de tralies zijn voor de olifanten. Want, buiten het regenseizoen lopen de olifanten hier voor het hutje langs. Wij hopen nog steeds dat ze stiekem langs lopen, ook al hebben ze genoeg water op hun eigen plek en is het nu regenseizoen. Ach, en komen ze niet, we zijn al zo verwend met het uitzicht en de dieren die we wel spotten: otters die langs zwemmen en onwijs veel vogels.
Na ons ontbijtje om 07:00, sprongen we op de fiets om Polonnaruwa te verkennen. Een koningsstad waar we veel tempels weer konden bekijken, omdat we boeddha wel genoeg gezien hebben de afgelopen dagen trokken we er op uit en fietsten we een eigen route van 2,5 uur langs rijstvelden, rivieren waarin mensen kleding aan het wassen waren, koeien langs en op de weg en de prachtige natuur. Om 12:00 een lunchje gedaan en om 13:00 werden we opgehaald voor een bezoek in het National Park. Omdat olifanten in het regenseizoen minder te zien zijn trokken ze het erg in twijfel of we überhaupt iets zouden zien, het tegendeel werd bewezen al op de heenweg naar de safari. Door de jungle reden we langs een olifant, prachtige vogels, kameleons en hagedissen om vervolgens langs de weg nog veel meer olifanten te zien!!! Hoe bijzonder, we waren door het dolle heen! In het safaripark hebben we ook nog heel veel olifanten gezien, verdere dieren bleven een beetje uit.. Een adelaar in de boom, een klein vosje net uit de struiken en pauwen.. ze zijn hier dol op pauwen..
Na deze fantastisch leuke dag knallen we er weer snel wat rijst met kip in en gaan we snel slapen om morgen onze reis door te zetten naar Sigiriya. Op naar de bergen!

Foto’s weer te vinden in het fotoalbum!