Avatar Esther Meijer-van Der Veen

Esther Meijer-van Der Veen

Adams peak (pelgrimstocht)/ Nuwara Eliya en Ella

Bericht - 22 december 2018 om 16:37 uur

In Kandy hadden we de volgende ochtend om 07:45 afgesproken met Jeanella. Via de facebook groep van backpackers in Sri Lanka gaf zij aan hetzelfde plan te hebben en het leuker te vinden met iemand te reizen. Prima! Schuif maar aan! Om 08:45 vertrok de trein en het wat echt mega druk! Wat de treinreis van je leven moet zijn - je ziet dan van die foto’s dat mensen uit treinen hangen etc...- was bij ons echt een hel. Opgepropt als sardientjes in een blik stapten we 2,5 uur later uit ik Hatton waar we een TukTuk pakten naar (...)

Sigiriya en Kandy

Bericht - 18 december 2018 om 11:24 uur

Vanaf Polonnawaru werden we met de TukTuk naar Sigiriya gebracht. Het feit dat er bij onze kamer geen olifanten hadden gestaan was in het niet gevallen na de prachtige olifanten aan de kant van de weg. En alweer, in de TukTuk naar Sigiriya toe stond er ineens een gigantische olifant aan de kant van de weg.. zo intens bijzonder! Naast olifanten zien we steeds meer van de prachtige dieren hier, we genieten volop! Helaas zien we ook de keerzijde, getrainde olifanten, apen en zelfs een slang.. Om verdrietig van te worden...
We gingen naar Sigirya voor een mooie wandeltocht van de (...)

Dag 3; Polonnaruwa

Bericht - 16 december 2018 om 15:58 uur

In Polonnaruwa sliepen we achter de tralies, klinkt heftiger dan het is. Maar via de Facebook site van de backpackers NL in Sri Lanka hadden we deze overnachtingsplaats gevonden: Lake Cabin. Waarom het zo heet? Zie de foto’s. Een prachtig maar basic hutje met idyllisch uitzicht over een rivier, de tralies zijn voor de olifanten. Want, buiten het regenseizoen lopen de olifanten hier voor het hutje langs. Wij hopen nog steeds dat ze stiekem langs lopen, ook al hebben ze genoeg water op hun eigen plek en is het nu regenseizoen. Ach, en komen ze niet, we zijn al (...)

Let’s start traveling!

Bericht - 15 december 2018 om 15:02 uur

Yesyesyes! Daar gaan we!! Dag 1-3

Na heel lang wachten op goedkeuring en een weekje ziek zijn mochten we dan eindelijk; op naar Sri Lanka.  Op de een of andere manier moest het weer lekker anders dan bij anderen, maar dat hoort er vast bij. Geen oefening voor Thom, nu nog even geen uitzending, Esther is weer beter, dus let’s go!

Na een heerlijk ontbijtje met Judith en Yorick bij de HEMA, werden we bij het station gedropt! De trein van half 11 en om 12 uur waren we op Schiphol, direct inchecken en vanaf half 1 wachten op het vliegtuig die (...)