Avatar Fam.  Ensing

Laatste deel

Bericht - 06 augustus 2017 om 15:31 uur

Langkawi - dag 3

Eigenlijk een dag met weinig nieuws. Uitslapen, aan het zwembad hangen, bewolkt maar toch bruin (en sommigen rood) geworden. In de middag naar de hoofdstad Kuah. Daar geslenterd, hele late lunch gegeten en verder heeeel rustig aan gedaan. Het lijkt wel vakantie !!

Langkawi - dag 4

Weer uitgeslapen en daarna naar het zwembad. We lagen nog geen half uur of de regen kwam met bakken naar beneden. Snel naar het appartement en plannen gewijzigd. Idee om naar Cenang te gaan, daar liggen restaurantjes, souvenierswinkeltjes en voor het geval de zon nog ging schijnen, een strand.

Net op het (...)

Langkawi - dag 1 & 2

Bericht - 02 augustus 2017 om 02:47 uur

Langkawi - dag 1

Afscheid genomen van onze huurauto. En op weg naar het tropisch eiland Langkawi. Heel veel Nederlanders in het propellervliegtuigje.

De vlucht duurde 35 minuten. Toen na het opstijgen het lampje van "riemen los" uitging had je nog net de tijd om 1,5 liedje te luisteren en toen gingen de lampjes weer aan omdat de landing werd ingezet.

Het hotel ligt maar zo'n 5 kilometer van het vliegveld af. De badkamer is groter dan menig hotelkamer waar we de laatste weken geslapen hebben. Het hotel heeft een privé strandje en een zwembad.

De volgende keer moet ik toch beter opletten (...)

Ipoh - Georgetown - Penang

Bericht - 30 juli 2017 om 13:17 uur

Ipoh

Na het ontbijt op weg naar Ipoh, ook wel de stad van de rijken genoemd vanwege de tinhandel jaren geleden. In de oude stad met zijn historische gebouwen was het moeilijk parkeren. Daarom al ruim op tijd een parkeerplaats gezocht en een stuk gelopen. Dat lopen viel met deze hitte echt niet mee.

De historische gebouwen liggen dicht bij elkaar en voor de rest heeft de stad niet veel bijzonders.

In de middag naar (weer een) grottentempel net buiten de stad gereden.

Op weg naar deze tempel trouwens langs de oude stad gekomen waar ook voldoende parkeerplaatsen waren.

In de tempel de mogelijkheid (...)

Cameron Highlands - Ipoh

Bericht - 27 juli 2017 om 15:40 uur

Cameron Highlands

Vandaag eindelijk naar mijn favoriet. En hij viel niet tegen. De theeplantages lagen heel dichtbij en tegen een uur of 10:00 waren we daar. Als een van de eerste de slingerende bergtop opgereden en prachtige landschappen kunnen zien. Ook was er een rondleiding door de fabriek maar daar was je binnen 5 minuten al klaar en onze gids heeft geen woord gezegd. Alle informatie stond vermeld op borden.

Na de theeplantages op weg naar het Mossy Forrest, helaas halverwege al kunnen omdraaien. Onze huurauto kon de steile weg niet aan. En we konden ook nergens parkeren en dan verder (...)

Brinchang en Cameron Highlands

Bericht - 26 juli 2017 om 03:37 uur

Melaka - Bentong

Vandaag is een druilige dag. De zon van gisteren heeft plaats gemaakt voor wolken. Geen probleem, vandaag staat toch een fikse rit op de planning. Eerst van Melaka weer omhoog richting Kuala Lumpur. Onderweg 2 stops bij moskeeën. Een moskee konden we niet vinden en op weg naar de tweede kwamen we andere tegen. Een man sprak ons aan, was toevallig vorig jaar in Europa geweest. Hij vond het vreemd dat iedereen onze kerken konden binnen lopen. En vond het wel apart dat wij interesse hadden in hun moskee.

Verder naar Bentong. Hoe verder wij het binnenland inrijden (...)

Kuching dag 5 en Melaka

Bericht - 23 juli 2017 om 15:01 uur

Kuching - dag 5

Laatste dag op Borneo. Om 12:00 moesten we uitchecken en om 16:00 ging het vliegtuig. Alles weer ingepakt en hangen in en rond het hotel en op de luchthaven. Eigenlijk zonde van de dag maar ook eens fijn om even geen planning te hebben. Nou ja, wel belangrijk om op tijd te zijn voor het vertrek van het vliegtuig.

Binnen iets meer dan anderhalf uur teruggevlogen naar Kuala Lumpur.

Daar moesten we de huurauto ophalen. Het was de eerste keer dat Rich aan de linkerkant van de weg moest rijden en ook nog eens de eerste keer dat (...)

Kuching dag 3 en 4

Bericht - 22 juli 2017 om 03:20 uur

Sorry, foto's gaan moeilijk. Even wachten op betere wifi.

Kuching - dag 3

Vroeg uit de veren om naar de Oerang Oetans te gaan. Wij waren als eerste daar, tochtje te voet naar de verzamelplaats. Hier begon je al echt goed de hitte en vochtigheid te voelen ook al was het nog geen 9:00 uur.

Na een korte uitleg ging de hele meute, inmiddels zo'n 60 mensen richting de voederplaats. Wij bleven een beetje achteraan hangen want sommige begeleiders waren de hele tijd naar het bos achter ons aan het kijken. Tenslotte toch maar mee met de rest en binnen 5 minuten (...)

Kuching dag 1 en 2

Bericht - 20 juli 2017 om 13:20 uur

Kuching - dag 1 en 2

Na het ontbijt (midden op de weg) opgehaald door Harie de chauffeur. 4 Koffers pasten zeker (zie foto).

Onderweg een wedje gedaan wanneer de taxi de geest ging geven aangezien ik na 10 minuten al natte voeten kreeg van lekkend water van de airco. Luchthaven toch gehaald.

Binnenlandse vlucht naar Kuching op Borneo met Air Asia.

Ons hotel ligt buiten de stad en in de buurt is heel weinig te doen. Op goed geluk bij een restaurantje binnengelopen en lekker gegeten. Bas en Rich kozen maar gewoon iets en Iris ging voor safe. De heren een heerlijk (...)

Kuala Lumpur - dag 2

Bericht - 18 juli 2017 om 06:52 uur

Na bijna 12 uur geslapen te hebben ontbeten bij een restaurantje dat bij het hotel hoort. Een restaurant waar ook de lokale bevolking eet. Altijd goed zeggen ze. Een mengeling van geuren kwam je tegemoet. Er was een speciale menukaart voor Europeanen. Iris en ik maar gewone toast genomen. Maar de heren gingen voor de roti.

P.s. Nu 2 x in Maleisië gegeten en 2 x een haar in het eten gevonden. Is dat normaal ??

De monorail naar het Manhattan van KL genomen. Met natuurlijk de Petronas Towers en daarachter een mooi parkje. Wat een indrukwekkend (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Kuala Lumpur

Bericht - 17 juli 2017 om 03:58 uur

Toen we zaterdag bij de balie van Etihad kwamen vroeg de medewerkster of mijn man en ik Engels spraken en eventueel eerste hulp konden bieden. Ja, natuurlijk want ik voelde het al aankomen. Er waren zo veel passagiers dat er een ander vliegtuig was. En of Rich en ik bij de nooduitgang wilde zitten. Iris en Bas zaten helaas een rij of 10 achter ons. Maar wij hadden lekker veel beenruimte. Later bleek dat de kids ook ruimte genoeg hadden. Dus het 1e deel van de vlucht : geen probleem.

Na zo'n 6,5 uur geland op Abu Dhabi. Omdat we (...)