Avatar Ellen Schram

Ellen Schram

Christchurch

Bericht - 31 januari 2018 om 02:14 uur

Nou hier is dan mijn laatste reisverslag. Dat schrijf ik met een beetje pijn in mijn hart, want ik ben echt verliefd geworden op dit land. De natuur, de mentaliteit en natuurlijk het eten:-) Na Te Anau ben ik naar Dunedin gereisd, dit was een hele andere soort stad. Van oorsprong een Schotse vesting, de Schotse invloeden waren dan ook overduidelijk aanwezig. Bij aankomst kwam er een hele optocht met doedelzakspelers mij tegemoet. Het oude stadhuis wat gerestaureerd was na de laatste aardbeving werd heropend door de minister president van Nieuw-Zeeland. Was wel leuk gezicht, iedereen was in klederdracht. (...)

Te Anau

Bericht - 25 januari 2018 om 20:43 uur

Hallo allemaal, dit is denk ik mijn een na laatste verslagje van mijn reis. Hierna hoop ik door te reizen naar Christchurch, met een kleine tussenstop in Dunedin. Vanuit Christchurch vlieg ik terug naar Nederland. Maar eerst nog even genieten natuurlijk. Na de busreis vanuit Queenstown, zijn we eerst lekker uit eten geweest. In Nieuw-Zeeland heb je super goed eten of echt vreselijk slecht. Dit was echter weer fantastisch! Kan er weer uren over door praten als het moet haha! Voor de volgende dag had ik een cruise geboekt naar de Milford sounds. Dit is een nationaal park bekend (...)

Queenstown

Bericht - 24 januari 2018 om 01:56 uur

Hallo allemaal, de tijd vliegt voorbij hier. Nog even en dan kom ik weer naar Nederland. Maar daar wil ik nu nog even niet aan denken. Maandag heb ik de hele dag in de bus gezeten richting Queenstown. Dat was een vermoeiende dag. Onderweg stopten we diverse keren bij verschillende uitkijkpunten, dat maakte de tocht wel verdraagzamer. Eenmaal in Queenstown aangekomen, was het daar over de 30 graden. Stond ik dan met mijn dikke trui, twee backpacks en een koeltas. Heet!! S'avonds direct de stad ingegaan om onze activiteit te boeken en daarna te gaan eten bij Fergburger. Dit (...)

Franz Josef

Bericht - 21 januari 2018 om 18:16 uur

Nou hier dan het verhaal over een van de hoogtepunten van mijn reis! Ik had enorm uitgezien naar dit avontuur en het was net zo fantastisch als ik gehoopt had. In Franz Josef kun je namelijk met een helicopter naar de gletsjer gaan en daar met een gids over het ijs wandelen. Een paar dagen geleden had ik samen met Alex geboekt, maar tot vijf minuten van te voren was het nog onzeker of het door kon gaan. Het weer is hier namelijk ontzettend veranderlijk. Gelukkig ging het door en ik was een van de gelukkige mensen die naast (...)

Punakaiki

Bericht - 19 januari 2018 om 23:14 uur

Even een kort berichtje vanuit Punakaiki. Punakaiki is een klein plaatsje aan de kust waar de pancake rocks te bewonderen zijn. Op dit eiland liggen de steden enorm ver uit elkaar, dus een dagje in Punakaiki was een goede onderbreking van de reis naar Franz Joseph. Toen ik smiddags aan kwam ben ik direct naar de oceaan gelopen. Hier een wandeling over het strand gemaakt, het water was ruw en op den duur stond ik tot mijn bovenbenen in de golven. Dat was wel even eng, want ik had mijn telefoon en camera bij me. Daarnaast zakte ik ook (...)

Abel Tasmanpark

Bericht - 17 januari 2018 om 23:46 uur

Hallo lieve mensen, hier een berichtje vanuit het Abel Tasmanpark. Nadat ik was aangekomen in Nelson ben ik alles gaan boeken en voorbereiden voor mijn driedaagse tocht in het Abel Tasmanpark. Ik had met Alex en een Zwitsers koppel afgesproken om samen te gaan. We hadden het plan om de eerste dag een kayak te huren en de andere twee dagen te lopen. Na het aanschaffen van de kampeerspullen besloten we heerlijk uit eten te gaan. Op de campings zouden we namelijk geen stroom of warm water hebben. Dus een goede maaltijd vooraf leek ons wel een goed idee. (...)

Wellington

Bericht - 14 januari 2018 om 05:22 uur

Hallo allemaal, afgelopen vrijdag kwam ik in Wellington aan na een 6,5 uur durende busreis. Gelukkig zijn de bussen hier heel relaxed en helemaal ingesteld op lange afstanden. Maar toch was ik er wel klaar mee. Eenmaal ingecheckt in het hostel, verlangde ik erg terug naar mijn vorige hostel. Alles was oud, niet erg schoon en er waren geen kluisjes. Toen ik eenmaal in bed lag, had ik ineens het gevoel dat er iets niet klopte. Ik deed mijn ogen open en er stond een man naast mijn hoofd. Ik schrok me rot natuurlijk en vroeg hem wat er (...)

Taupo

Bericht - 12 januari 2018 om 03:06 uur

Hallo allemaal, nog even en ik blijf hier wonen. Wat een fantastisch land is dit zeg, achter iedere bergtop ligt weer een volgend prachtig uitzicht. Maandag morgen ben ik met Martin meegereden, hij moest ook richting Taupo en zo kon ik onderweg nog langs de Huka falls. Ik had hem leren kennen tijdens de boswandeling. De waterval was prachtig, zo helder blauw water. Daarna mijn hostel opgezocht, dit was echt het beste hostel waar ik ooit geweest ben. Fantastische bedden, schoon en een grote keuken. Mijn Duitse broer Martin:-) had me aangeraden om een boottocht te doen. Mijn slaapzaal (...)

Rotorua

Bericht - 07 januari 2018 om 19:03 uur

Kia Ora (hallo) from Rotorua! Na een lange busrit vanuit Auckland, was ik dan eindelijk in Rotorua. Dit is een stadje in het midden van een actief vulkanisch gebied. Toen ik uit de bus stapte rook het naar rotte eieren, dit komt door de zwavel. Vreselijk smerig, want je rook het echt overal. Niet zo lekker als je moet eten bijvoorbeeld. Ik was ontzettend moe, dus ik heb alleen boodschappen gedaan en mijn ticket voor de volgende dag geboekt. S'avonds was er een BBQ in het hostel, fijn want nu hoefde ik niet te koken. De volgende morgen werd (...)

Bay of Islands- Paihia

Bericht - 04 januari 2018 om 03:19 uur

Wow, ik ben nu helemaal in de vakantie stemming. Wat heb ik in de Bay of Islands een fantastische tijd gehad! Bij de bushalte in Auckland ontmoette ik een Roemeens meisje Simona die dezelfde bestemming had als ik. Al snel waren we enthousiast een dagtrip aan het plannen, waardoor de uren in de bus voorbij vlogen. We hadden besloten om de volgende morgen een auto te huren en naar het Waipoua forest te gaan. Hier staan enorme kauri bomen met een omtrek van 16 meter, heel indrukwekkend om te zien. Onderweg reden we langs de kust waar we een (...)