Avatar Elize Olde Bolhaar

Colonia del Sacramento

Bericht - 13 juni 2017 om 13:55 uur

27-03
De Ferry 'Colonia Expres' vaart de haven van Colonia del Sacramento binnen. Het voelt vertrouwd, we kennen dit gezellige stadje en blijven hier nog een dag of misschien twee voor we naar Atlantida rijden. Het stadje ligt aan de Rio de la Plata tegenover Buenos Aires.

De Cruiser de ferry oprijden in Buenos Aires heeft Andre alleen gedaan, ik mocht alleen als lopende passagier de ferry op. De ferry afrijden mag ik wel in de Cruiser zitten. In Colonia  rijden we eerst even door de het stadje. Er is gezellige muziek op straat, een klein groepje  mensen maakt muziek met trommels, met dansende mensen (...)

Museo Evita!

Bericht - 07 mei 2017 om 00:28 uur

26 maart.
Vandaag gaan we met de ferry terug naar Colonia del Sacramento in Uruqay. Maar eerst ga ik vanmiddag een bezoekje brengen aan het museo Evita gevestigd in een aantrekkelijk vroeg  20ste eeuw gebouw dat ooit een hotel was. Dit museum  is in 1948 gekocht door Evita’s Fundation de Ayuda Social en werd destijds gebruikt als tijdelijke noodopvang voor dakloze gezinnen.

Het monumentale gebouw is in een mooie oude  woonwijk waarin nog meer van dat soort huizen staan, entree via een prachtige poort. Ik loop ik de hal in, over een mooie oude houten vloer. Ik wordt begroet door een aardige meneer achter een balie. Hij legt uit hoe (...)

Buenos Aires.

Bericht - 23 april 2017 om 05:26 uur

24 maart.
De afgelopen nacht was een nacht met heerlijk slapen en een moment dat ik wakker werd van een langskomende auto. Mijn nachtrust was er niet door verstoord.  Op de straat en in het smalle parkje naast ons zijn al vroeg in de ochtend joggers sportief bezig. Wij liggen nog lekker wakker te worden als ik door het raampje voorzichtig naar buiten kijk. De zon schijnt en het gaat een mooie dag worden. Vandaag met de city bus de stad verkennen. Toeristje spelen, en lekker passief boven in een open bus zitten. Kijken wat Buenos Aires ons laat zien.

Maar de dag gaat er vandaag helemaal (...)

Eva Peron!

Bericht - 05 april 2017 om 23:26 uur

Een beknopt stukje uit het leven van Evita Peron. Tijdens mijn reis ben ik meer geïnteresseerd in haar geraakt . Haar leven als echtgenoot van..,
Haar leven in de schijnwerpers en haar passie om mensen te helpen die wel wat steun konden gebruiken. Tijdens mijn leestocht zijn er veel vragen ontstaan en onbeantwoord gebleven!

Evita Peron werd in 1919 geboren als Maria Eva Duarte. Zij was het vijfde onwettige kind van Juana Ibarguren en Juan Duarte. Ze groeide in armoede op bij haar moeder, nadat Juan het gezin al had verlaten voor haar eerste verjaardag. Toen Evita 15 jaar was trok ze naar de hoofdstad omdat ze actrice wilde (...)

La Recoleta!

Bericht - 05 april 2017 om 23:07 uur

21 maart.
Een heerlijke rustige nacht, we worden wakker van de vogels. Omdat we in de loop van de ochtend verder willen rijden besluiten we om op weg te gaan maar eerst een  rondje te rijden door het park. De muurtekeningen bekijken en eventueel een korte wandeling. Een ochtend rit is evenals een avond rit prachtig. Het ochtend licht maakt de omgeving extra mooi. De lucht is strak blauw.  Op de parkeerplaats waar de wandeling begint naar de muurtekening (Valle de Las Pinturas) gaan we eerst ontbijten. Het is rustig in dit nationale park. Je merkt dat het hoog seizoen achter de rug is. Na het ontbijt (...)

Oversteek naar Uruqay!

Bericht - 31 maart 2017 om 11:54 uur

17 maart.
Een heerlijke  rustige nacht, en een prachtige mooie ochtend. Dauw hangt boven het meer en de lucht is strak blauw. We ontbijten buiten op het lava strand. Parkeer plaats heet Ruha Witran een aanrader is dit NP. We drinken koffie met het Nederlandse stel en na enige tijd stoppen er twee motoren waar ook Nederlanders op zitten.  Een gezellig ochtend samen.

Voor we verder rijden door het park zoeken we het zelfde plekje op voor een heerlijke bush douche. We rijden daarna nog een prachtige route door het Park. Veel stenen,rotsen en onregelmatigheden maar 4 W drive hoeft niet aan.  Het is een avontuurlijk stuk een (...)

Maanlandschap!

Bericht - 30 maart 2017 om 03:24 uur

13 maart.
We rijden op tijd weg uit Villarrica, zodat we op een goede tijd Temuco inrijden. Het landschap is groen en heuvelig. In de verte genieten we nog van de vulkanen Llaima, Lonquimay enTolhuaca. Ze zijn nog een tijdje te bewonderenmet hun prachtige sneeuwkap.

Het is 70 km naar Temuco en een goed uur later arriveren we. We hebben drie adressen die voorruiten zetten. Ze zitten allemaal redelijk dicht bij elkaar. Het is aan een drukke straat waar autodealers zitten van verschillende merken en alles wat met auto’s te maken heeft. Bij het derde bedrijf hebben we geluk, deze man kijkt, zoekt en kijkt nog eens. Andre heeft (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Onverwachts een heerlijke douche!

Bericht - 28 maart 2017 om 02:17 uur

11 maart.
We blijven hier vandaag. Villarrica is een gezellige badplaats. Er is hier aan het meer veel te zien. Het regent nog een beetje als we het plaatsje in wandelen om een wasje weg te brengen naar een wasserij. Ik heb mijn laptop bij mij om ergens even online te gaan. Na toch nog een fikse wandeling komen we aan bij een wasserij die we via iOverlander hebben gevonden. Het is zaterdag, ik hoop dat we de was vandaag ook weer op kennen halen. De vrouw die ons help bij de wasserij heeft Duitse voorouders en spreekt een aardig woordje Duits. En zij belooft ons dat (...)

Meren gebied in Chili!

Bericht - 28 maart 2017 om 02:04 uur

4 maart.
Vanmorgen op zoek naar verse broodjes voor ontbijt. Ik begin mijn wandeling langs de boulevard. Hier zijn geen winkels te vinden, ook niet aan de andere kant van de straat. Daar is wel een politie bureau waarvan de deur net wordt open gedaan. Een man in het groen wenst mij een goede morgen. Ik groet hem beleefd in het Spaans terug.  Ik waag mij er niet aan om te vragen waar een bakkerij is, zijn te snelle Spaanse uitleg naar een bakkerij in dit dorp kan ik niet aan!

Ik wandel eerst maar eens een straatje hogerop. Het plaatsje ligt tegen een berghelling. De hoofdstraat (...)

Veel 'kuchen' gebied!

Bericht - 19 maart 2017 om 18:51 uur

27 februari.
Als we wakker worden is het bewolkt, geen vulkaan meer te zien. Andre koopt verse broodjes en we ontbijten in de cruiser. We gaan boodschappen halen bij de Unimarc in Frutillar. Daarna rijden we richting Lago Rupanco. Opnieuw vallen mij de Duitse invloeden hier op. Orde en netheid heerst hier.

We rijden door een groen landschap, heuvelig en weilanden met koeien voor de melk.  Bij de boerderijen staan grote lange stallen met alleen een afdak, open aan een kant. We rijden langs de rivier Rahue.
Bij het meer Rupanco zie ik in Chili voor de eerste keer watersport, hier wordt gewaterskied. We vinden een plekje aan het meer en waar (...)