Avatar Petra te Ronde

Petra te Ronde

Dinsdag 6 juni

Bericht - 09 juni 2017 om 18:07 uur

Goedemorgen volgers Na ons heerlijk ontbijt zijn wij tegen 8.30 uur vertrokken voor ons 2 daagse Ger kamp avontuur. Voordat wij de steppen in zouden gaan konden wij nog een laatste keer naar een echt toilet en bij de supermarkt onze inkopen doen. Wij zouden eten wat de pot schafte en de meest wilde verhalen gingen de ronde. Dus iedereen kocht in alsof de hongerwinter zou uitbreken hihihi. Ook hadden wij en nog een stel een plasemmer gescoord voor als wij s'nachts moesten plassen want een toilet kenden ze niet. En tien begon ons avontuur. Onze rit door de (...)

Maandag 5 juni

Bericht - 09 juni 2017 om 17:20 uur

Goedemorgen volgers Wij rijden om 8.30 uur het station van Ulanbaataar binnen en daar stond onze reisleidster ons al.op te wachten. Hop weer met z'n allen in de bus om eerst langs de bank geld te wisselen ajjjjj dat was wel effe spits uur voor de cassière nadat iedereen miljonair was (je krijgt een heel pak geld ) zijn wij naar ons hotel gegaan. Daar kregen wij een ontbijtje en na een uurtje begon onze dagtocht door Ulanbaataar. Onze eerste kennismaking met een Mongoolse klooster wat een ....... gezang hahaha. Daarna zijn wij naar een fabriekje gegaan waar ze (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Zondag 4. Juni

Bericht - 09 juni 2017 om 16:43 uur

Goedemorgen volgers Wat een tijd 5.00 uur pfffff tis toch echt te vroeg maar ja niet zeuren alles weer ingepakt en hop de trappen weer af met de zware koffers en ontbijtbox en de bus in voor weer een avontuur in de trein nu voor 24 uur dat is te overzien. Onderweg.in de bus ontbeten en toen nog effe de ogen gesloten hihihi. De trein stond al klaar en wij waren benieuwd wat voor coupé wij nu zouden krijgen. Het was een Mongoolse trein en onze badkamer was ietje pietsje groter en schoner. Nadat de trein was vertrokken (...)

Zaterdag 3 juni

Bericht - 09 juni 2017 om 16:18 uur

Vervolg wij waren om 12.00 in Listvianka en eenmaal bij het hotel moesten wij zo'n 75 treden op met onze zware bagage ajjj dat was afzien maar het werd beloond met een prachtig uitzicht over het Baikameer. Nadat wij waren gesetteld zijn wij weer de trappen afgelopen om richting de boot te gaan. Eenmaal op het meer kwam het zonnetje erbij en konden wij mooie foto's maken. Na een uurtje varen kwamen wij weer aan bij de boulevard. Daar hebben wij gezellig geslenterd en natuurlijk nog wat souvenirs gescoord. Om 19.00 hadden wij met de groep (...)

Zaterdag 3 juni

Bericht - 09 juni 2017 om 16:06 uur

Hoi hoi volgers Wij Zijn nu in Beijing en hebben weer even internet ik heb een week geleden voor het laatst geschreven

Vrijdag 2 juni Irkutsk

Bericht - 06 juni 2017 om 02:28 uur

Goedemorgen volgers Wij hebben weer even internet voordat wij straks de steppen van Ulanbaataar ingaan. Vrijdag zijn wij om 15.00 uur gestart met een 3 uur stadswandeling wat een pracht en praal aan baselieken en wij hadden zo'n prachtig weer de hemel was strak blauw het weer was ons goed gezind na 8 km in de benen was het tijd voor een biertje en wat te eten. Met een heel stel hebben wij .nog effe genoten van het mooie weer na het eten zijn wij terug gelopen naar het hotel weer een prachtige dag van onze reis Zaterdagmorgen 3 juni (...)

5 reacties • Plaats een reactie

Vrijdag 2 juni Irkutsk

Bericht - 05 juni 2017 om 17:45 uur

Hallo lieve volgers Wij hebben inmiddels weer internet dus effe onze blog bijwerken. Vrijdagmiddag 2 juni hebben wij om 15.00 uur met de gids een stadswandeling door Irkuts gemaakt . Het was prachtig weer strak blauwe lucht en wat komen dan de basiliek en de mooi grote gouden uien goed tot zijn recht.. Wij hebben onze ogen uitgekeken naar al het pracht en praal. En na 3 uur lopen en 10 km verder vonden wij een mooi terrasje om met een aantal van de groep een biertje te gaan drinken en na te genieten van (...)

4 reacties • Plaats een reactie

Dag 3 t/m 7

Bericht - 02 juni 2017 om 08:18 uur

Goedemorgen volgers Jaja vandaag gaan wij voor 5 dagen op de trein spannend. Nadat wij nog gauw effe wat boodschappen hebben gedaan vertrekken wij om 12.30 uur naar het station. Precies om 13.50 uur vertrekt de trein richting Irkutsk. Onze coupés zijn klein maar fijn 2 een persoons bedden van 85 cm en in het midden een tafeltje. Onze gezamenlijke royale badkamer bestaat uit een kleine wasbak en een toilet hihihi Wanneer iedereen is geïnstalleerd gaan wij bij elkaar op visite en maken wij zo kennis met iedereen. Om 19.00 uur gaan wij met Gert en Jacqueline naar (...)

5 reacties • Plaats een reactie

Vervolg trein

Bericht - 02 juni 2017 om 07:45 uur

Goedemorgen allemaal jammer dat je van al dat geschut en gedril niet afvalt. Zo dat is ook een bijzonder ervaring onze eerste nacht in de trein . Maar ik heb met mijn oordoppen in heerlijk geslapen Rudi is geregeld wakker geweest. Na onze opfris poging in onze royale badkamergaan wij naar het ontbijt. Leve het camping gevoel. Bij Gert en Jacqueline (waar wij al kennis mee hadden gemaakt voor de vakantie zij komen uit Etten) hebben wij ontbeten. Boodschappen hadden wij in Moskou al gedaan. Na het eten weer effe buurten. Wij hebben een ontzettend (...)