Avatar Ilse & Nathalie

Ilse & Nathalie

Momenteel is doubletrouble bezig met de reis Peru & Bolivia. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van doubletrouble

Blijf op de hoogte van de reisblog van doubletrouble door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Verliefd op Arequipa

Bericht - 07 april 2019 om 05:14 uur

Na de nachtbus kwamen wij aan in Arequipa, een van de grootste steden in Peru (na Lima en Cuzco) en tot nu toe voor mij de allermooiste. We hadden een B&B geboekt middenin het centrum, maar dit uitzicht hadden we niet durven dromen. Er stonden twee grote bedden, een luxe badkamer (voor Peruaanse begrippen) met warmwater en uitzicht over het grote plein met haar twee kerktorens en daarachter de drie vulkanen. De stad ligt op iets meer dan 2.200 meter en heeft eigenlijk alles. We sloegen de ramen open, de zon scheen naar binnen en deden een handwasje. De (...)

Zandhappen

Bericht - 05 april 2019 om 15:04 uur

Inmiddels zijn we twee dagen verder, gisteren hebben we Paracas gezien en het reservaat. Waar de woestijn de zee ontmoet, prachtig! Een klein oud mannetje (onze gids) vertelde vol enthousiasme over de landschappen, de cultuur en het lekkere eten. Hij sloot elke zin af met “oi oi oi”. We reden met een bus door het reservaat en aten paella als lunch. Een jongen uit Frankrijk schoof bij ons aan, hij reisde 6 maanden door Zuid Amerika. Wat bijna elke backpacker hier doet, behalve deze twee gekke Hollanders met hun drie en halve week. Met elke backpacker die je hier (...)

Lima downtown

Bericht - 03 april 2019 om 14:23 uur

De eerste ‘echte’ dag zit erop. We hebben besloten om in Lima te blijven vandaag. Wennen aan het klimaat en ook aan het backpacken zelf. Het hostel doet me denken aan een studentenhuis, al heb ik daar zelf nooit gewoond. De medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam. Na een lange nacht (we lagen er al om 21.30u in), stond er een lekker ontbijt voor ons klaar. Scrambled eggs, verse broodjes en watermeloen. Vervolgens hebben we een free walking tour gedaan met een gids. Een pittige tante, die nog even benadrukte dat het geven van fooi een absolute must is en (...)

Toch maar Argentinie?

Bericht - 01 april 2019 om 14:43 uur

Hola! Vanuit Mexico AirPort, waar wij af en toe WiFi hebben, een kleine update. De vlucht ging snel, met name voor Ilse. Ik heb haar alleen even wakker gemaakt voor het ontbijt, waar ze na het opeten van haar croissantje weer in slaap viel. Vervolgens hebben we vier uur gewacht op het vliegveld, waar we in contact kwamen met Lousiano (all the way from Buenos Aires). Hij had net afscheid genomen van zijn vriendin in Frankrijk en gaf ons veel informatie over Zuid Amerika. Zo spraken we Peru en Arequipa verkeerd uit en oefenden we het net zo lang (...)

Hello goodbye

Bericht - 31 maart 2019 om 21:02 uur

Hallo! Leuk dat jullie ons op ons avontuur volgen! Op dit moment zitten we te wachten totdat we mogen boarden en dan begint de reis echt. Na een hello goodbye afscheid met veel tranen gingen we door naar de douane. Al de zenuwen werden al direct weggenomen doordat Nathalie bij de douane eerst gefouilleerd moest worden en daarna ook nog een tascontrole kreeg terwijl ik overal door mocht lopen. Het begint al goed! Nu een lange reis en dan begint de start in Lima.