Avatar dion van der Heiden

dion van der Heiden

Ninh binh

Bericht - 12 augustus 2017 om 17:39 uur

Ik word weer te laat wakker voor ontbijt, dus scoor ik een Banh Bao om de hoek en wacht in het hostel op de bus naar Ninh Binh. De bus komt zoals het hoort flink te laat en de rit is lang, dus ik kom pas in het begin van de avond aan. Met mij is nog een Franse jongen en een Frans koppel mee gereisd en aangezien zij in hetzelfde hostel zitten en ik nog niks geboekt heb (lees: vooruitboeken is voor wijsneuzen), besluit ik met ze mee te gaan naar hetzelfde hostel. Als we de bus uitstappen (...)

Laatste nacht halong bay

Bericht - 12 augustus 2017 om 06:26 uur

De wekker gaat om kwart voor zeven en nadat we onze spullen hebben gepakt zitten we om half acht aan het ontbijt. We zouden om acght uur opgehaald worden, maar dit zou Vietnam niet zijn als acht uur geen rekbaar begrip was. Even later worden we toch opgehaald en nadat we langs nog wat hostels zijn gereden om mensen op te halen, rijden we naar de haven. Bij de haven aangekomen worden we na een heleboel papierwerk, tickets, handtekeningen en groepjes vormen, eindelijk op de boot gelaten. Ondanks het massatoerisme is de trip de moeite meer dan waard. Halong (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Vriendin voor een dag....

Bericht - 02 augustus 2017 om 05:13 uur

Ik word redelijk laat wakker en Mai heeft ontbijt voor me gemaakt. En terwijl ik mn noodles au natural naar binnen slurp boek ik mijn vliegticket van Hanoi naar Da Nang voor acht augustus. Ik was eerst van plan om de trein te pakken, maar die blijkt duurder te zijn en aangezien de trein er ook nog eens negen uur langer over doet, is het geen moeilijke beslissing om weer te gaan vliegen. Als ik klaar ben met mijn noodles spring ik weer op mijn motorbike en rij ik naar Catcat village. Onderweg zie ik een coffeeshop/hostel op een (...)

Lekker stukkie scheuren!

Bericht - 02 augustus 2017 om 05:11 uur

De volgende dag ben ik klaar om Sapa verder te verkennen. Ik ga dit keer alleen omdat Mai Sapa al gezien heeft en omdat je bij elke toeristische plek moet betalen. Als ik klaar ben om te vertrekken, blijkt mijn motorbike weg te zijn. Dit is weer een typisch Vietnamees gevalletje van "wij weten wat goed voor je is". Ik had gezegd dat ik naar een berg in de buurt wou gaan en ze dachten dat ik dat wel wilde lopen. Ik maak duidelijk dat dat niet mijn plan is, er wordt wat gebeld en vijf minuten later staat (...)

Op naar sapa

Bericht - 31 juli 2017 om 08:16 uur

De dag begint goed want ik word vijf minuten voor mijn wekker wakker. Dat zijn momenten om te koesteren! Tom is ook wakker geworden, hij stond er op dat hij de deur voor me open zou maken, ook al is het pas kwart voor 6 in de ochtend. Wat gekloot met Ãœber later vinden we eindelijk een taxi, alleen deze cancelled even later weer en de uiteindelijke taxi komt van een redelijk eind weg. Aangezien ik half zeven bij de bushalte moet zijn begin ik me een klein beetje zorgen te maken. Gelukkig kun je er altijd op rekenen (...)

Touristen en wilde avonden

Bericht - 30 juli 2017 om 06:14 uur

Tegen de verwachtingen in toch redelijk goed geslapen. Wel wakker geworden met wat pijn in m'n rug maar als je bent gaan hinkelen in een mijnveld en je verliest alleen een voet mag je ook niet klagen, toch? De rest van de dag doen we niet zoveel, behalve een beetje darten, schaken en een Vietnamese versie van poolen. Ik heb tot nu toe een paar keer aangeboden om te helpen met koken of afwassen maar zodra ik het aanbied, word ik aangekeken alsof ik zojuist een piloot aanbied even het stuur over te nemen. Dus dit keer na het (...)

Lekker aankleien

Bericht - 29 juli 2017 om 17:16 uur

Ik ben er al weer vroeg uit omdat slapen toch niet meer gaat lukken. We ontbijten met rijst en natte spinazie (later leer ik dat dit niet alleen ontbijt is, maar met kleine vatiaties is het ook lunch en avondeten). De bedoeling van de hele Homestay snap ik nog niet helemaal. Het zijn allemaal studenten, sommige wonen hier ook en sommige komen af en toe langs en die komen hier om Engels te leren. Daarom kan ik hier ook gratis verblijven en gratis eten, iets wat budgetgewijs erg goed uitkomt. Ook loopt er eenjongetje van 12 rond met een glimlach die twee keer zo breed is (...)

Geen ideale nacht

Bericht - 28 juli 2017 om 07:32 uur

Nadat ik de standaard ellende op een vliegveld heb doorgelopen zit ik in de ruimte voor de gate en voor me zit een hippie meid (zo een met een bos haar onder de oksels) en een opmerkelijk stelletje. Een man die net zo breed is als die lang is met een mouwloos tshirt aan waar zn sideboobs uitpuilen en verwilderd haar. Naast hem zit een duidelijk jongere vietnamese meid die vacuumknopjes op zn rug is aan het aanbrengen. Ik wil geen vooringenomen conlclusies trekken maar ik kan het niet helpen en ik doe het toch. Mn gedachtes over hoe (...)

Saigon!

Bericht - 28 juli 2017 om 02:44 uur

Voor de volgende dag heb ik braaf mijn wekker om half 9 gezet zodat ik voldoende tijd heb om een tas af te splitsen voor spullen die ik in het hostel wil laten. Je kunt fijne intenties hebben met een wekker, maar dat is natuurlijk maar het halve werk. Ik moet uitchecken vòòr half twaalf en nadat ik twee keer gesnoozed heb en daarna zelfverzekerd mijnwekker heb uitgezet, schrik ik wakker om 11:20. Snel mijn tassen uitgepakt en opnieuw ingepakt, tanden gepoetst, hostel betaald en on the road again. Als ik mijn hostel uitloop hoor ik fanfare muziek en aangezien ik tijd zat heb, loop ik er heen. Het is bijna (...)

Laatste dag in can tho

Bericht - 28 juli 2017 om 02:29 uur

Na drie maanden in Can Tho gewoond te hebben, ben ik nu eindelijk aan m’n reis begonnen. Aangezien ik nu veel meer mee maak dan in Can Tho lijkt het mij een goed idee om een reisblog bij te houden. Deels voor mezelf om herinneringen te bewaren en deels om het thuisfront op de hoogte te houden.   Eergister ben ik uit Can Tho vertrokken, ik woonde de laatste week in een huis met twee vrienden, Jonas en Luuk. We hadden de avond ervoor flink zitten zuipen met wat Vietnamese en Filipijnse vriendinnen omdat het mijn laatste dag was. De volgende ochtend om half 9 was ik nog lang niet klaar om te leven, maar er werd aan m’n (...)