Volg de reis van Christel Jurjens - Volg Mijn Reis

Christel Jurjens

Vakantie

Bericht - 09 mei 2018 om 12:50 uur

Nadat de vorige blogs meestal over de verhalen vanuit het ziekenhuis gingen gaat deze blog over de vakantie. De afgelopen week heb ik niet veel in het ziekenhuis gewerkt. Ik ben samen met Sasja en haar vriend Jens up country geweest. We zijn het tot het diepste puntje Gambia in geweest. In 4 dagen tijd hebben we 800 kilometer gereden en zo het hele land kunnen zien. We zijn begonnen met de reis naar Georgetown. Dit was ongeveer 4 uur rijden en het werd steeds warmer en warmer. Hier kwamen we maandag rond 6 uur aan hebben we gegeten en verder niet veel meer gedaan. De (...)

We zijn over de helft! 2 maand in Gambia

Bericht - 19 april 2018 om 19:55 uur

Hier even weer een update uit het warme en zonnige Afrika. We zijn alweer over de helft van ons avontuur naar Gambia. Afgelopen vrijdag waren we precies 2 maand in Afrika. Dit hebben we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. We zijn met de hele groep uiteten geweest in Brikama. Erg gezellig. Vanaf nu komt ook alle bezoek één voor één binnen druppelen. Erg leuk en gezellig, maar toch ook raar dat we nu niet meer compleet zijn als groep. We missen elkaar nu al haha. We doen veel gezellige dingen zoals naar het strand gaan en avondjes stappen. (...)

Alweer anderhalve maand in Gambia

Bericht - 30 maart 2018 om 13:58 uur

Nou Hehe, eindelijk is hier dan weer een update van mijn reis naar Gambia. Inmiddels zijn we hier alweer 1,5 maand en de tijd vliegt voorbij. Na een moeilijke start zijn we ook druk aan het werk in het ziekenhuis. Op onze eerste dag werden we (Debby, Sasja en ik) halverwege door de directeur geroepen dat we nog geen akkoord hadden gekregen van de minister van Gezondheid om in het ziekenhuis te gaan werken. Hij hoopte dat het de dag erna of die daarna geregeld was maar zoals we hadden kunnen verwachten ging alles op de Afrikaanse tijd en (...)

De eerste week in Gambia

Bericht - 25 februari 2018 om 12:46 uur

De eerste keer vliegen is een feit. Ik had wel een beetje de zenuwen hiervoor maar achteraf is het reuze meegevallen. We vlogen om 16.15 vanaf Schiphol en om ongeveer 22.30 zijn we geland op Gambia. Zoals wel al verwacht was het direct erg warm en je zag bij iedereen de lagen kleding uit gaan. Op het vliegveld hebben we direct geld gepint. In Gambia betaal je met Dalhasies. Toen de Gambiaanse jongens ons met de bus op kwamen halen kregen we ook onze Gambiaanse namen. Ik heet hier Cumba Yallow en we zijn hier één grote familie. Onze koffers gingen boven op de bus en (...)

Nog 2 weken voor vertrek

Bericht - 02 februari 2018 om 19:51 uur

De eerste blog is een feit. Mijn reis komt nu echt dichtbij!
Over precies 2 weken ben ik nu onderweg naar Gambia voor 4 maanden. Hier ga ik werken aan projecten vanuit mijn verpleegkunde opleiding aan het Windesheim.
De voorbereidingen zijn in volle gang. Ik ben druk bezig om alle spullen bij elkaar te pakken en alle vaccinaties zijn binnen.
Ik ga proberen om deze reisblog bij te houden, mits ik stroom en internet heb (haha).
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn reis naar Gambia!