Avatar Christine  Den Otter

Christine Den Otter

Naar Frankfurt

Bericht - 09 januari 2019 om 15:59 uur

Ja we mogen mee.  We zitten nu in Hanoi op het vliegveld te wachten op ons vliegtuig naar Frankfurt. Daar zijn we al even want we vliegen pas om 23.55 uur en we zijn er al vanaf half 8 of zo. Onze vlucht vanaf Siem Reap ging voorspoedig en we waren zo bij onze connecting flight. Nu dus nog even de tijd volmaken met de bijna laatste blog. We liggen even lekker op een paar stoelen en straks hebben we gelukkig weer hele fijne stoelen, dus hopelijk lekker slapen. Onze vlucht duurt 12 uur. Daarna nog naar Arnhem met (...)

Dag Siem Reap..of toch niet...

Bericht - 08 januari 2019 om 17:13 uur

Dag Siem Reap…of toch niet..
Vandaag is het 8 januari. Gisteren hebben we de laatste dag met onze Lee doorgebracht in de tempels van Angkor. Om 7:30 gingen we al op pad want het zou weer een bloedhete dag worden. We begonnen met Angkor Wat, de bekendste tempel van Angkor en het grootste religieuze gebouw ter wereld, met een oppervlakte van 1,6 km2. Gebouwd in de 13de eeuw in slechts 32 jaar.  Het is echt een prachtige tempel. Maar wel heel druk en vol met Chinezen. Wat het soms wat minder leuk maakt. Wat zijn die soms smerig en baldadig. (...)

Lekker Lui!

Bericht - 06 januari 2019 om 16:30 uur

Vandaag een korte blog. Een heerlijke nacht geslapen. We werden gewekt door het meisje van het hotel. Ze stond om 10 uur aan de bel en ze vroeg of we nog wilde ontbijten. Natuurlijk willen we dat… hetzelfde als gisteren? Ja doe maar lekker. Ze komen dat lekker naar je kamer brengen en samen hebben we ons ontbijtje lekker op zitten peuzelen.

Maar wat hebben we heerlijk geslapen in onze nieuwe kamer. Geen mug meer gehoord. Deze waren inmiddels allemaal weg gespoten.
Na het ontbijt ben ik heerlijk in het zwembad gesprongen en ben daarna in het zwembad op mijn bedje (...)

Tempel, tempels en nog eens tempels

Bericht - 05 januari 2019 om 16:23 uur

Vandaag onze tweede dag met Lee op pad. Eerst gaan we nog even de kamer omruilen, want we horen weer eens een gek geluid en ik kan daar niet van slapen. We krijgen een upgrade kamer. Sa gaat eerst even kijken en ja hij is goedgekeurd. Ik app Lee even dat we er zo aankomen en we brengen onze spullen naar beneden naar de andere kamer. Onze kluis zit in de kledingkast en we komen daar in een soort van muggennest terecht. We kruipen in de kast(haha), en we killen eerst een stuk of 40 muggen. Alles is bezaaid (...)

Angkor Wat?

Bericht - 04 januari 2019 om 17:43 uur

We zijn in Siem Reap. Het stadje dat ligt bij Angkor. We zijn gisteren met de taxi vanuit Phnom Penh naar Siem Reap gekomen. De rit duurde 6,5 uur en kostte maar 85 US Dollar. We hadden geen zin om dit met de bus te doen en ook vliegen leek ons niet de beste optie. Dit omdat de vliegmaatschappijen het hier blijkbaar niet zo nauw nemen met de tijden. Dus de taxi om 11 uur in de ochtend naar ons hotel laten komen. We konden dus lekker uitslapen en lummelen nog.

Onderweg zijn we een paar keer gestopt. Één keer (...)

Happy new year Cambodia!

Bericht - 01 januari 2019 om 16:27 uur

Gelukkig nieuwjaar! Daar zal ik mee beginnen, want het is vandaag 1 januari 2019!
Wat een prachtige en indrukwekkende 2 daagse tour hebben we gehad. Ik verwacht mijn langste blog tot nu toe, dus ga er maar even lekker voor zitten.

Een paar dagen voordat we hier aangekomen zijn, heb ik via Facebook een tuk tuk driver geregeld. Zijn naam: Vanna. Afgesproken dat we gisteren en vandaag 2 dagen met hem op pad zouden gaan. Hij is dus de afgelopen 2 dagen onze gids geweest en heeft ons werkelijk alles laten zien in de hoofdstad van Cambodja.

Voor wie de geschiedenis niet (...)

Welkom in Cambodja

Bericht - 30 december 2018 om 16:46 uur

We zijn in Cambodja! We hebben Saigon achter ons gelaten en daar zijn we niet rauwig om. Wat een verschrikkelijke drukke stad. Wel nog even lekker gesport in het hotel natuurlijk.
We hebben het vliegtuig genomen en in een half uur waren we in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. We konden de bus nemen voor een tientje, maar dat duurde 6,5 uur en dat gaan we niet doen hier met die slechte wegen.

Ons hotel ligt midden in de stad, maar wel in een redelijk rustige straat. Het heeft het mooiste dakterras van Phnom Penh en daar hebben we zojuist (...)

Cu Chi en Mekong Delta

Bericht - 29 december 2018 om 16:17 uur

Vanmorgen weer vroeg op pad voor een excursie. We doen dit niet vaak, want we gaan er liever zelf op uit, maar we besluiten voor de tweede keer deze reis een excursie te boeken met een kleine groep. Maximaal 7 personen in een Limo bus. We worden om 8 uur opgehaald om naar de Cu Chi tunnels te rijden.

Na het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog werd Vietnam weer een kolonie van Frankrijk. Tegenstanders van het Franse regime, de communistische vietminh strijders, gingen van start met het graven van een tunnelcomplex ten noordwesten van de hoofdstad Saigon. Nadat de Franse (...)

Goodnight Saigon!

Bericht - 28 december 2018 om 15:47 uur

Hello Saigon, dat is waar we nu zijn. Gisterenavond zijn we hier naar toe gevlogen. Eerst de hele dag nog in Hoi An en omgeving lekker gefietst en mijn jasje opgehaald. Ik ben er helemaal blij mee. Echt super gaaf. Opmeten duurt een paar minuten en het jasje zit als gegoten.

Maar goed, nog even lekker gefietst dus. Wat een heerlijk stadje is dat toch. We zijn blij dat we hier lekker 6 dagen zijn geweest. In de avond met een flinke vertraging dus naar Saigon, oftewel Ho Chi Minh City. Meteen de drukte weer in. Ho Chi Minh is tijdens (...)

Tour de Hoi An

Bericht - 26 december 2018 om 18:11 uur

Hallo back again… Vandaag zijn we weer op pad geweest. Gisteren heeft Sas de hele dag op bed gelegen, want ze was misselijk met diaree. Je ontkomt er bijna niet aan hier.

Gelukkig ging het vandaag weer een stuk beter en hebben we weer een motor gehuurd. Het regent als we vertrekken en we trekken onze poncho's aan. Sas in het roze en ik in het groen. We lijken wel een stel fans van Doe Maar! Het is erg klam met die warmte en regen.

We rijden richting een plaatsje waar de vissers nog varen in ronde houten bootjes. Je kan een (...)