Avatar Anita en Richard

Anita en Richard

Zondag 5 november 2017. Guangzou - Hongkong

Geplaatst op 05 november 2017 om 15:56 uur

Vanmorgen ging dus om 5 uur de wekker. Om 6.15 zaten we in de bus. We gingen met de hoge snekheidstrein van Guilin naar Guangzou. Omdat we vroeg waren vertrokken hebben we een ontbijtpakketje meegekregen in de trein.
Om 11.30 uur waren we in Guangzou. Als eerste bezochten daar de Chen family tempel. Was weer een heel andere tempel dan de vorige tempels die we gezien hebben. Veel kleuriger. Was er best druk. Zat ook een groep kinderen in de kleuterleeftijd, die moesten daar een bovenrand van de tempel na tekenen . Heel apart om te zien hoe super geconcentreerd die Chinese kinderen zijn.  Daarna kregen we een "verrassings" lunch. Deze kregen we in de bus. Bleek een broodje gezond van de Subway te zijn. Was toch na al dat lekkere Chinese eten een welkome afwisseling.😁.
Ondertussen reden we naar het Shamian eiland. Bestond eigenlijk uit 1 lange straat, maar was leuk om te zien. Is een wat luxere straat waar veel bruidsparen hun bruidsfoto's laten maken.
Hierna de rit naar de boot van Guangzhou naar Hongkong. Bij de haven aangekomen werd alles weer gescand. Daarna moesten we langs de douane. Daar werden de paspoorten zeer nauwkeurig gecontroleerd. En daarna moesten de koffers weer op de band en wij weer door de beveiliging. Uiteindelijk vertrok om 15.15 uur de boot richting Hongkong.  In de boot kregen we een visumformulier. Voor Hongkong heb je  weer een visum nodig. Hoort wel weer bij China, maar toch is alles nog apart. Kunnen daar ook niet betalen met de Chinese yuan, maar moeten betalen met de Hongkongse dollar. Om 17.15 kwamen we aan in Hongkong. Moesten natuurlijk eerst weer door douane. Om half 7 waren we in het hotel. Eerst de koffers naar boven gebracht en toen wat geld gepind. Om 19.30 met de reisleider meegelopen naar een Vietnamees restaurant. Eerst nog even langs de supermarkt om een flesje wijn te kopen. Restaurant heeft geen drankvergunning dus neem je gewoon je eigendrank mee. Kan hier allemaal 😄.
Morgenochtend vertrekken we pas om 12 uur.