Avatar Céline de Jong

Céline de Jong

Momenteel is celinedejong bezig met de reis Backpacken down under!. Lees hieronder meer!

Blijf op de hoogte van de reis van celinedejong

Blijf op de hoogte van de reisblog van celinedejong door automatisch nieuwe updates per e-mail te ontvangen. Vul hieronder jouw e-mailadres in; we verkopen of misbruiken nooit jouw e-mailadres.

Vul jouw e-mailadres in om op de hoogte te blijven

Noosa, Brisbane & Byron Bay

Bericht - 02 december 2018 om 11:16 uur

22 november 2018

Het moment dat je wil uitslapen na 3 dagen intensief bewegen in de zon. Dit was het plan maar zoals altijd mislukt t plan. Veel backpackers staan vroeg op en schreeuwen de hele buurt bij elkaar alsof ze op de markt staan. Het gaat hier om een kamer van 16 man die allen op t zelfde tijdstip wakker werden a 06:00 omdat 1 backpacker herrie maakt. Echt van die geniet momentjes. Normaal hadden wij maar 1 nacht na Fraser Island maar wij hebben er 1 bijgeboekt omdat wij willen bijkomen.

Ontbijtje scoren in de supermarkt om de hoek en een (...)

Whitsundays, Hervey Bay, Noosa & Fraser Island

Bericht - 22 november 2018 om 04:04 uur

14 november 2018

Vanmorgen wakker geworden in mijn lange spijkerbroek en een dikke trui midden op het great barrier reef. Je kan slechtere plekken treffen maar wat slaapt dat vervelend zeg op een boot. Ik werd 06:00 uur wakker en ging naar het achterdek. Hier kwam ik William Firmin tegen, een typische rode Engelse jongen van 22 jaar uit Manchester tegen. Zoals alle Engelsen was hij helemaal rood, verbrand en aan het vervellen. Alles eromheen was nog wit. Deze jongen vertelde dat hij hier al 11,5 maand zit. Hij moet over 4 dagen het land uit, terug naar Engeland. Hij heeft journalistiek gestudeerd en (...)

Cairns, Magnetic Island & Airly beach

Bericht - 14 november 2018 om 02:26 uur

7 november 2018

Vandaag zijn wij laat opgestaan omdat Sanne nog tot laat Expeditie Robinson heeft gekeken en ik Queen B in slapen ben geworden. Ik ben blijkbaar vroeg in slaap gevallen en werd 06:00 uur wakker. Love it. Tot 10:00 uur een beetje gechillt en daarna Sanne wakker maken. Ik had mijn ontbijtje ondertussen al gegeten en heb toch maar eieren voor mijn geld gekozen en ben gaan douchen. Er zat een grote kakkerlak in de douche dus ik was er al snel klaar mee. Het is hier ook een vies hostel. Blijkbaar wordt het een dezer dagen helemaal opgeknapt en moet iedereen (...)

Sydney en de binnenlandse vlucht naar Cairns

Bericht - 06 november 2018 om 23:56 uur

4 november 2018

Vanmorgen ging de wekker om 06;50 waarna wij ons hebben klaargemaakt voor de dag om naar Sydney te gaan. Na het opstaan heb ik mij rustig opgefrist en heb ik een douche genomen. Na het klaarmaken heb ik een ontbijt genomen, yoghurt met fruitmix en een appel. Dit vult goed, vond het alleen jammer dat er rozijnen in zaten. Iets wat ik niet zo lekker vind. Na het ontbijt hebben wij de bus genomen naar Manly en vanuit daar de ferry naar Sydney stad. Omdat het zondag is, kun je voor maximaal $2,70 de gehele dag gebruik (...)

Vertrek AMS en aankomst SYDNEY

Bericht - 03 november 2018 om 12:25 uur

Datum; 3 november 2018

Heyhoi!

Op 1 november was het moment daar dat de reis naar Australie vertrok. Zenuwachtig en al heb ik al mijn spulletjes bij elkaar weten te graaien en deze netjes verdeeld over 1 kleine trolley en een kleine tas. Je zal je verbazen hoeveel je hierin kan meenemen. Mijn voorbereiding was uitmuntend daar ik al ruim van te voren op schiphol aanwezig was en met mama nog een broodje kon eten en een chocomel kon drinken.

Omdat we al zo’n lange tijd op schiphol rondliepen, heb ik heel wat backpackers voorbij zien wandelen die toevallig later ook in ons (...)

Voorbereidingen

Bericht - 07 oktober 2018 om 20:08 uur

Hey hoi!

Leuk dat je mijn blog bezoekt! Hier zal ik vanaf november mijn avonturen Down under beschrijven over mijn leven en reis in Australië. Ik ga daar namelijk samen met Sanne backpacken. Enorm spannend! 1 november gaat het grote avontuur beginnen voor ons en vliegen wij vanaf Amsterdam naar Abu Dhabi en vervolgens door naar Sydney. Hier zullen wij worden opgevangen door de organisatie " Australian Backpackers" waarna wij 3 dagen zullen bijkomen in het beachhouse in Sydney. Het plan is om na deze 3 dagen door te vliegen naar Cairns waarna wij het grote avontuur gaan beleven. Uiteindelijk reizen wij (...)