Avatar Frans Kool

Frans Kool

Status update van 01 juni 2019

Vastgezet bericht Status update - 01 juni 2019 om uur

Extra aanwijzing. Als je foto's wil zien moet je even op de titel van het bericht klikken.

Gevaarlijk! Gevaarlijk!

Bericht - 15 juni 2019 om 09:06 uur

Gisteren 1200 uur kom ik aan op een mooie camperplaats waar ik een pracht plek kan innemen aan de oever van de Moezel. Ik heb water nodig maar daarvoor heb ik munteenheid 10.ct. nodig voor mijn gieter die ik liever gebruik dan een slang vanuit hygiënische redenen. Bij de camperplaats is een Imbiss. Ik denk dat ik daar maar een broodje ga eten en wat ga drinken en het wisselgeld vraag  met een aantal benodigde munten. Bij het afrekenen blijken meer camperaars dat voorafgaande gedaan te hebben en is er geen juist wisselgeld meer over. Gelukkig ga ik boodschappen (...)

Trier

Bericht - 14 juni 2019 om 19:20 uur

Reil

Trier beter bekeken

Bericht - 13 juni 2019 om 21:12 uur

De Porta Nigra is de noordelijke poort van de 6418 m lange stadsmuur die tussen 160 en 200 n.Chr. werd opgetrokken rondom Romeins Trier, Augusta Treverorum. De poort is 36 m breed, 21,5 m diep en 30 m hoog.De poort bestaat uit op elkaar passende zandsteenblokken, zonder voegen. De stenen waren oorspronkelijk verbonden door ijzeren krammen, vergelijkbaar met de stenen van het Colosseum. Door verwering en roetafzetting werden de zandsteenblokken, oorspronkelijk licht van kleur, in de loop der eeuwen zwart. Hierdoor (...)

De zon

Bericht - 13 juni 2019 om 08:00 uur

Gisteren 12 juni
Omstreeks 1400 uur begint de buiigheid zich op te lossen en neemt de zon het toch nog over. Dan is het ook meteen warm in het Moezeldal. Ik heb de fiets gepakt en ben langs de rustige kant (overkant) van de Moezel gaan rijden. Vanaf Schweiz naar Trier is ongeveer 25 km. Een prachtige route waar je heel weinig auto's en alleen maar fietsers tegenkomt. Opvallend hoeveel jonge mensen je ziet bepakt en  bezakt en op die manier hun vakantie doorbrengen. Vermoedelijk is de auto thuis gelaten. Meeste overigens niet elektrisch aangedreven.

In de avond heb ik het (...)

Regen

Bericht - 12 juni 2019 om 12:50 uur

Gisteravond omstreeks 2100 uur is het begonnen met Regenen en niet meer opgehouden tot heden. Eigenlijk nog niet meegemaakt deze vakantie In de loop van de middag wordt het droog en zonnig. Het wordt dus weer beter. Ga straks stuk fietsen. Hopelijk ook wat foto's maken. Tot snel.

Longuich De oneindige Moezel

Bericht - 10 juni 2019 om 17:32 uur

De Moezel (DuitsMoselFransMoselleLuxemburgsMusel) is een rivier in FrankrijkLuxemburg en Duitsland (deelstaten Saarlanden Rijnland-Palts). Via de Our en de Sûre wateren delen van België af in de Moezel en Rijn. De Moezel ontspringt bij de Col de Bussang in de Vogezen op 735 meter hoogte en mondt na 544 kilometer bij Koblenz uit in de Rijn.(bron wikipedia)

Zo ongeveer 40 km zuidelijker dan Wintrich ligt Longuich. De weg daar naar toe was een grote omhooggaande kronkelroute. Onderweg prachtige (...)

Wintdrich

Bericht - 08 juni 2019 om 14:16 uur

Inmiddels alweer 1 nacht doorgebracht op Camperplaats Wintrich.  Daarvoor moet ik een kleine 40 km rijden. Niet echt een spectaculaire afstand. Wij waren hier een aantal jaar geleden ook. Een leuk plaatsje waar op zich buiten de Horeca en een piep kleine supermarkt weinig te beleven valt. De camperplaats is druk bezet en gezellig. Omdat ik boodschappen moet doen fiets ik hedenmorgen eerst naar het 7 km verderop gelegen Piesport om te pinnen. Want dat kent Wintrich en haar  supermarkt niet. Het valt mij toch op dat hier in Duitsland toch nog meer met contant geld gewerkt wordt dan (...)

En dan hebben wij altijd nog de foto's

Bericht - 05 juni 2019 om 23:36 uur

Alsnog een poging om een collage te maken. Nog niet helemaal perfect maar ik beloof verbetering

Bern Kastel Kues

Bericht - 05 juni 2019 om 21:05 uur

Gezellig stadje aan de  moezel. Wel even voor het bezoek 25 km heen en terug gefietst. Natuurlijk niet zo sportief als Theo maar als tegen argument kan ik wel stellen dat ik zoveel mogelijk op de laagste stand fiets. Dan doe je zelf ook nog wat. Ik ben mij vandaag flink te buiten gegaan aan IJs, bier en Schnitzel. Maar dan heb je ook wat. Ben over gegaan op een andere editor voor de foto's. Kijken of me dat beter bevalt.  Onderweg kwam ik een enorm hoog viaduct tegen. Kon er geen auto of trein overheen zien gaan. Zal (...)

Traben Trabach

Bericht - 04 juni 2019 om 21:35 uur

Op weg naar de moezel en niet voor het eerst en vermoedelijk ook niet voor het laatst. De weg ernaar toe is een pracht. Mooie panorama's, kronkelige wegen, bergen en diepe dalen.  Al zo vaak gezien maar het blijft mooi. Ik sta hier op een camperplaats aan de moezel  met 50 procent Nederlanders en de ander 50 procent Duitsers. Zo is het altijd geweest aan de Moezel. Vanavond lekker gegeten in de eigen camper. Runderlapje, aardappelen, witlof salade. Leker degelijk he! Vitamientjes zijn ook weer binnen. Morgen ga ik uit eten denk ik en ga ik mij wat meer verdiepen (...)