Avatar Bilbao by Tio

Bilbao by Tio

Dag 4: Last day in paradise

Bericht - 09 december 2018 om 17:34 uur

Onze laatste dag in Bilbao was het meest relaxed. We besloten om rond een uur 10 te gaan ontbijten om daarna de stad nog even in te gaan.

Na het ontbijt liepen we naar de metro om nog gebruik te maken van de laatste uren van onze 72-uur metrokaart in Baskenland. In de stad aangekomen gingen we langs wat winkels om de laatste souvenirs te scoren voor de thuisblijvers. Na welgeteld 30848108 winkels (ja het was verschrikkelijk...) had eindelijk iedereen z'n souvenirs (en make-up...) waar hij/zij naar zocht.

We besloten om lekker uitgebreid te lunchen, het budget was namelijk nog lang (...)

Dag 1: Vertrek naar Bilbao

Bericht - 05 december 2018 om 14:13 uur

Vandaag was het dan eindelijk zover, de reis naar Bilbao gaat beginnen! We spraken rond half 1 met z'n allen af op Schiphol Plaza, zodat we na de security check nog even samen een koffietje konden drinken voordat we vertrokken. Als leuk extraatje stond de (bij KLM werkende) moeder van Sven bij onze gate om ons te laten boarden. Na een wat turbulente maar fijne vlucht kwamen we aan in het zonnige, betoverende Bilbao.

Na een kort taxi ritje kwamen we aan in ons mooie hotel: Occidental de Bilbao. Een super luxe hotel, op een mooi gelegen plek. Gelukkig hebben we kamers (...)

Dag twee

Bericht - 04 december 2018 om 21:38 uur

Op dag twee van onze studiereis naar het betoverende Bilbao zijn wij met z'n allen naar het Guggenheim Museum geweest. Dit museum heeft voor de grootste toeristische groei van de stad gezorgd en het effect wat toen opspeelde heet ook wel het "Guggenheim effect". Het museum staat bekend om haar bijzondere architectuur, dit komt door de bouwmaterialen die in het museum verwerkt zijn namelijk hoogwaardig titanium en glas.

Het museum is in 1997 geopend voor publiek en was een ware toevoeging voor de stad Bilbao maar ook voor de regio Baskenland. In het museum zijn onder andere vaste collecties van (...)

Dag 3: De reis naar San Sebastian

Bericht - 04 december 2018 om 14:12 uur

Vanochtend reisden we af naar de Baskische stad Donostia. Donostia is de Baskische naam voor San Sebastian. De stad staat bekend als surfstad en ligt in een baai met drie bergen voor de kust. Deze bergen hebben de namen Monte Igueldo, Monte Urgull en Isla de Santa Clara. De reis naar de stad duurde ongeveer een uur en dertig minuten met de bus. In zijn geheel had de bus twee tussenstops waarna wij aankwamen in het mooie San Sebastian. In San Sebastian hebben wij de stad verkend, zo hebben wij Monte Urgull opgelopen. Daarna zijn wij langs het Ayuntamiento op de boulevard van San Sebastian beland (...)