Avatar Ben van Iterson

Ben van Iterson

Dag 17 Los angeles

Bericht - 20 oktober 2017 om 23:02 uur

Vandaag is de laatste dag van de reis toch echt aangebroken. Nog een rit van 2 uur terug naar LA om de camper terug te brengen. Dik 3 uur van te voren rijden we terug richting de stad. Aan het begin nog mooie natuur maar al snel komen we op de 6 baans snelwegen die naar de stad leiden. Met ongeveer een uur vertraging door filerijden komen we 5 minuten voor tijd aan bij de camper verhuurder. We halen de camper leeg en roepen een medewerker om alles af te ronden. De 425 mijl die we extra gereden hebben bovenop de 2500 mijl die we (...)

0 reacties • Plaats een reactie

Dag 16 Ventura

Bericht - 20 oktober 2017 om 22:51 uur

Rond 6 uur rijden we weg, op weg naar Ventura een stad net onder Santa Barbara. Omdat de kust route verdop gesloten  is rijden we het gedeelte dat we eergister gereden hebben weer terug. Over de ondertussen onmisbare kronkelende wegen. We rijden met een grote bocht om Big Sur heen door een bebost gebied. Nadat we dit gedeelte uit zijn rijden we, niet overdreven, ongeveer 3 uur langs landerijen, ranches en wijngaarden met af en toe een dorpje. Op een gegeven moment zien we zelfs een klein helikoptertje de weilanden besproeien. Nooit over nagedacht  dat er zulke inmense landerijen op  die manier  bijgehouden (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Dag 14 Big Sur 1/2

Bericht - 17 oktober 2017 om 06:09 uur

Vandaag vertrekken we vanuit San Fransisco naar het national state forest: Big sur.
Nadat we de stad uit zijn volgen we de weg naar Highway 1, de bekende kust route langs de Pacific Ocean.
Door sommige wordt dit ook wel de mooiste route van West Amerika genoemd.
Wat ons betreft doen de nationale parken er niet voor onder.
Aangekomen op de Highway 1 rijden we over de slingerende wegen lands de bergwanden. Rechts van ons hebben we continu zicht op de azuurblauwe zee met regelmatig enkele rots formaties die uit het water vandaan komen en waar de golven tegen aan slaan.
Nadat we een stuk bos (...)

3 reacties • Plaats een reactie

Dag 15 Big sur 2/2

Bericht - 17 oktober 2017 om 03:57 uur

Een niet al te koude ochtend vandaag.
We ontbijten om vervolgens naar het National state forest van Big Sur te gaan.
Aangekomen bij het park kopen we een kaartje omdat onze pas voor de nationale parken hier niet geld, er wordt ons verteld dat dit geld wordt gebruikt voor de brandweermannen die verderop in dit gebied de branden bestrijden.
Nadat we de kaart van het park even bekeken hebben kiezen we van de 4 hikes de langste uit van dit park.
Er zijn een aantal hikes gesloten door branden en door het afgesloten gedeelte van Highway 1, de kust route,  die doordat er begin dit jaar een (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Dag 13 San Francisco

Bericht - 16 oktober 2017 om 06:33 uur

Weer een erg koude ochtend in de camper,
De wekker gaat om kwart voor 6 zodat we de rit naar San Francisco kunnen gaan maken en we daar ook nog iets aan onze dag hebben.
De afdaling begint direct zodra we de weg opdraaien, de hoogte waar we in zaten dalen we nu af door slingerende wegen naar beneden door de bergen.
Na een uurtje passeren we wat dorpjes en vervolgens gaat dit over in heuvels met koren velden met hier en daar een boerderij.
De ochtendzon komt langzaam tevoorschijn over de heuvels en zet dit in een prachtig licht.
Na weer een uur gereden te hebben (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Dag 12 Yosemite 2/2

Bericht - 15 oktober 2017 om 07:52 uur

Deze ochtend is het de eerste keer dat we de verwarming ook s; ochtends aanzetten in de camper. Vannacht is het rond het vriespunt geweest en dit is duidelijk te voelen in de camper. Nadat we wat broodjes gesmeerd hebben vertrekken we weer naar het park waar we 3 hikes gaan doen. Na ongeveer een uur rijden komen we bij de eerste wandeling aan, dit is een wandeling van ongeveer een uur naar een aantal sequoia bomen die tijdens deze wandeling te zien zijn, na even zoeken in het toch al weer drukke park lopen we het bos in, nadat we ongeveer 20 minuten een stijl (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 11 Yosemite 1/2

Bericht - 14 oktober 2017 om 07:43 uur

We worden wakker in een niet al te koude camper met op de achtergrond het geluid van het kabbelende beekje en de ochtendzon die door de bomen schittert. We vetrekken naar Yosemite National park, ongeveer anderhalf uur rijden. Zodra we richting het park rijden verlaten we de weg waar we gistermiddag na Death Valley en deze ochtend op gereden hebben. We beginnen direct met een klim langs de licht grijze bergwanden die het national park omringen. Na ongeveer een uur rijdend over slingerende wegen stoppen we even om foto’s te maken van het enorme uitzicht op 9000 ft.. We merken gelijk het temperatuur verschil met de voorgaande dagen. In (...)

1 reacties • Plaats een reactie

Dag 10 Death valley & Big Pine

Bericht - 13 oktober 2017 om 07:47 uur

Vandaag maken we de rit van Las vegas door Death valley.
Rond 8 uur vertrekken we zodat we de tijd hebben om in het park regelmatig te stoppen en vervolgens vanuit het park al een stuk naar boven te rijden richting Yosemite National park.
Vanuit Las vegas zijn we ongeveer na een half uur uit de drukte en rijden we al snel weer in de droge vlaktes van de woestijn, eerlijk gezegd niet heel boeiend om doorheen te rijden.
Aangekomen bij het national park Death valley zien we niet heel veel verschil de voorgaande vlaktes die we voor en na Las Vegas gezien (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 9 Las Vegas

Bericht - 13 oktober 2017 om 06:04 uur

In de ochtend vertrekken we naar Las Vegas, een rit van ongeveer 2.5 uur.
Nadat we het mooie Zion uitgereden zijn komen we bijna vanzelf sprekend weer terecht in een woestijnachtige omgeving.
Dorre vlaktes die eigenlijk alleen veranderen aan de hand van de heuvels en bergen die er te zien zijn. Na het zien van verschillende natuurparken word je ook wel erg verwend.
Na ongeveer 2 uur zien we de stand Las Vegas opdoemen, liggend in een dal met zichtbaar een beetje smog boven de stad.
We rijden de mega drukte in die we sinds het begin van onze reis in Los Angeles niet meer gehad hebben, niet (...)

2 reacties • Plaats een reactie

Dag 8 Zion National park

Bericht - 10 oktober 2017 om 06:47 uur

Om 8 uur gaat de wekker zodat we een volle dag in het park kunnen rondtrekken.
rond kwart voor 9 pakken we de shuttle bus die aan de weg vlak bij onze campground vertrekt.
We hebben besloten om van de 9 halte's bij de laatste uit te stappen, een rit van ongeveer 40 minuten.
Onderweg zien we Bambi regelmatig rondstruinen in de berm of bij het verder gelegen riviertje dat door het park heen kabbelt.
Torenhoge pieken die zelfs  zichtbaar zijn door recht omhoog te kijken vanuit de bus door de dakramen wordt er uitgelegd dat dit de hoogste hike (wandel) routes in het park zijn, en deze alleen (...)